سد لاستیکی سرخرود مازندران به زودی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از افتتاح سد لاستیکی سرخرود در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، حیدر داودیان با بیان اینکه این سد در حال حاضر حدود 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: عملیات اجرایی ساخت سد لاستیکی سرخرود از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و به زودی تکمیل و بهره‌برداری می شود.

وی افزود: حجم مخزن این سد نیم میلیون مترمکعب و حجم قابل تنظیم آن ۱.۵ میلیون مترمکعب است و هفتمین سد لاستیکی ساخته شده توسط شرکت آب منطقه ای مازندران است.

داودیان گفت: سد لاستیکی سرخرود با عرض تاج ۳۰ متر و ارتفاع ۳.۵ متر از کف رودخانه با هدف بهبود آبیاری ۶۰۰ هکتار از اراضی بالادست شهرستان سرخرود، جلوگیری از کف کنی بستر رودخانه، ایجاد حوضچه مکش مناسب جهت ایستگاه پمپاژ و ایجاد منطقه تفریحی و گردشگری ساخته شده است.

وی با اشاره به عقب ماندگی مازندران در حوزه مهار آب‌های سطحی بر اهمیت ساخت سدهای لاستیکی تاکید کرد و افزود: این سدها در بازچرخانی آب کشاورزی موثر بوده و در فصول گرم و کم آب علاوه بر تامین آب مزارع، نقش به سزایی در مهار آب‌های سطحی دارند.

داودیان مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه را تاکنون حدود ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن