شرکت مدیریت شبکه برق: فعلا محدودیتی برای مصرف برق صنایع اعمال نشده است

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: در حال حاضر هیچگونه محدودیتی برای مصرف برق توسط صنایع اعمال نشده است.

به گزارش «انرژی امروز» از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی افزود: مرجع رسمی اعمال محدودیت‌های برقی وزارت نیرو و شرکت توانیر است و اطلاع‌رسانی این دو مرکز مورد تایید است.

وی ادامه داد: بر این اساس تاکنون هیچ اعمال محدودیت و مدیریت مصرفی برای برق صنایع ایجاد نشده است و در حال حاضر میزان تولید برق نسبت به میزان مصرف برتری دارد، بنابراین نیازی به اعمال محدودیت و مدیریت مصرف نیست.

سخنگوی صنعت برق گفت: ماه‌های گرم از خردادماه آغاز و تا آخر شهریور ادامه دارد که اگر نیاز به اعمال محدودیت در این بازه زمانی باشد، متناسب با شرایط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رجبی مشهدی ادامه داد: در این بازه زمانی اگر قرار بر اعمال محدودیت برای صنایع باشد، این کار با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز خود صنایع انجام خواهد شد.

وی افزود: تلاش بر این است که این اعمال محدودیت‌ها با در نظر گرفتن مشوق‌ها باشد و زمان تعطیلات صنایع برای اورهال به ایام گرم منتقل شود، زیرا در این زمان نیاز مصرف برق کشور افزایش می‌یابد و با این عمل نیاز کشور تامین خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: با توسعه و ارتقای نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق و همچنین مدیریت مصرف، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا در تابستان کمترین میزان محدودیت را داشته باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن