صادرات گاز ونزوئلا افزایش می‌‌‌‌‌‌یابد

وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد کشورش در ماه آینده به شرکت انی ایتالیا و رپسول اسپانیا مجوز صادرات گاز طبیعی می‌دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از تسنیم، وزیر نفت ونزوئلا و رئیس شرکت نفت دولتی پترولئوس این کشور گفت ونزوئلا قصد دارد ماه آینده به شرکت انی ایتالیا و رپسول اسپانیا مجوز صادرات گاز طبیعی بدهد. این کشور قبلا در پنجم ماه مه قراردادی با شرکت‌های بزرگ انرژی اروپا برای مجوز صادرات میعانات گازی به سایر بازارها امضا کرده بود.

این اولین قدم به سمت تبدیل‌شدن ونزوئلا به یک کشور صادرکننده گاز طبیعی پس‌‌‌‌‌‌از ۱۰۰ سال ‌تمرکز بر نفت بود.

وزیر نفت ونزوئلا گفت: «مذاکره درمورد مجوز صادرات گاز طبیعی مایع طی چند روز آینده به نتیجه می‌رسد. شرکت‌های انی و رپسول علاقه‌مند به افزایش همکاری در مورد گاز طبیعی در ونزوئلا هستند. این شرکت‌ها ۷ سال‌است انتظار مجوز صادرات میعانات گازی را می‌‌‌‌‌‌کشند که به‌‌‌‌‌‌تازگی اعطا شده‌‌‌‌‌‌است.»

طبق گفته وزیر نفت ونزوئلا، این دو شرکت اروپایی خواستار ازسرگیری پروژه مشترک کاردون با حداکثر ظرفیت یعنی ۳/ ۱میلیارد فوت‌‌‌‌‌‌مکعب هستند. این پروژه در حال‌حاضر ۵۸۰‌میلیون فوت‌مکعب گاز طبیعی برای تامین نیاز خانواده‌‌‌‌‌‌ها و صنعت ونزوئلا تولید می‌کند.

در این‌‌‌‌‌‌بین، ونزوئلا در حال همکاری با شرکت ملی نفت چین درمورد مسیری است که واسطه‌‌‌‌‌‌ها را کاهش داده و اجازه صادرات مستقیم نفت‌خام را به این کشور می‌دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن