طراحی و ساخت یک تجهیز جدید در نیروگاه اصفهان

مدیرعامل نیروگاه اصفهان از طراحی و ساخت راه‌انداز نرم جدید برای فن‌های برج خنک‌کننده واحد بخار این نیروگاه خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، حسین امنیه عنوان کرد: موتورهای القایی بزرگ هنگام راه‌اندازی به روش استارت مستقیم جریانی بین 6 تا 10 برابر جریان نامی موتور از باس‌بار تغذیه‌کننده خود می‌کشند. در شرایطی که ظرفیت جریان خروجی خط محدود باشد، راه‌اندازی این موتورها موجب افت ولتاژ روی خط و عمل‌کردن رله آندر ولتاژ باس و در نتیجه این افت ولتاژ باعث می‌شود سایر بارهای متصل به باس‌بار نیز دچار مشکل و جریان راه‌اندازی، برای موتور، کابل و یا کلید وصل  ایجاد حادثه می‌کند.

مدیرعامل نیروگاه اصفهان افزود: از این نمونه موتورها می‌توان به موتورهای برج خنک‌کننده نیروگاه بخاری اصفهان، اشاره کرد  که به روش استارت مستقیم راه‌اندازی می‌شوند. این موتورها 110 و 132 کیلوواتی با دور 1490 در دقیقه با پروانه‌ای به قطر 8 متر به‌واسطه گیربکس با نسبت تبدیل 10:1 متصل می باشند.

امنیه اضافه کرد: با طراحی و ساخت این تجهیز که با تکیه بر توانمندی داخل کشور و ممانعت از خرید کالای مشابه خارجی انجام شد، تاکنون معادل میلیون‌ها ریال صرفه‌جویی ارزی و کاهش چشم‌گیری در هزینه‌های جاری شرکت شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن