فروش تسلا در چین افزایش یافت

فروش خودروهای الکتریکی ساخت چین تسلا در ماه مه نسبت به آوریل ۴/ ۲درصد افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد خودروساز آمریکایی تسلا در ماه مه ۷۷هزار و ۶۹۵ خودروی الکتریکی ساخت چین تحویل داده است که جهش ۴/ ۲درصدی نسبت به آوریل نشان می‌دهد.

فروش در ماه مه به صورت سالانه، از ۳۲هزار و ۱۶۵ دستگاه خودرو در همان ماه سال ۲۰۲۲، افزایش ۱۴۲درصدی داشت. انجمن خودروهای مسافری چین در آخر ماه آمار دقیق‌تری را ارائه خواهد کرد.

انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد بی‌وای‌دی، رقیب چینی با سری Dynasty و Ocean از خودروهای الکتریکی و خودروهای هیبریدی بنزینی الکتریکی فروش ۲۳۹هزار و ۹۲ خودرو را در ماه مه ثبت کرد که نسبت به آوریل ۱۴درصد افزایش یافته است. انجمن خودروهای مسافری چین قرار است در اواخر این ماه آمار دقیق‌تری از فروش خودرو را برای ماه مه منتشر کند.

اولین سفر ماسک در سه سال پس از بازگشایی مرزهای پکن، در حالی انجام شد که تسلا با رقابت شدید سازندگان خودروهای برقی ساخت چین و عدم‌اطمینان در مورد گسترش کارخانه شانگهای، بزرگ‌ترین مرکز تولید آن، مواجه است.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا از ماه مه و پس از جنگ قیمتی که بسیاری از برندها از آن پیروی کردند، قیمت‌ها را در کشورهایی از جمله چین افزایش داده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن