فوربز: نفت در 2021 به 55 دلار می رسد

فوربز می‌گوید قیمت نفت در سال 2021 به 55 دلار خواهد رسید و تولید کنندگان نفت شیل آمریکا از 10.8 میلیون بشکه در روز فعلی نفت کمتری تولید خواهند کرد.

به گزارش «انرژی امروز» بر اساس گزارش فوربز، هرچند سال 2021 با افزایش تقاضای نفت در پسا کرونا مواجه خواهد شد اما عرضه کنندگان جدید نفت مثل ایران جبران این تقاضا را خواهند کرد و نفت از 55 دلار بالاتر نخواهد رفت.

فوربز در پیش بینی خود می‌گوید یکی دیگر از دلایل جبران تقاضای بالای نفت در سال 2021، نبرد اوپکی ها برای بازتولید نفت و کاهش پایبندی به توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس است.

با این حال فوربز می گوید که قیمت نفت افزایش خواهد یافت چون کاهش ارزش دلار توسط فدرال رزرو ادامه خواهد یافت.

بنابراین قیمت نفت در سال 2021 به 55 دلار خواهد رسید و تولید کنندگان نفت شیل آمریکا از 10.8 میلیون بشکه در روز فعلی نفت کمتری تولید خواهند کرد.

فوربز می گوید در سال گذشته کسی پیش بینی نمی کرد که نفت به کمتر از صفر دلار در هر بشکه هم برسد. اما اتفاقاتی چون شیوع پاندمی کرونا هر چیزی را ممکن می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن