قیمت برق تجدیدپذیر به احتمال زیاد بازنگری و اصلاح می‌شود

همایش «ایجاد شهرک‌های تخصصی خورشیدی و فرصت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور با حضور معاون وزیر نیرو و معاون وزیر صمت در سالن همایش رودکی پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، سه‌شنبه (19 اردیبهشت) همایش ایجاد شهرک‌های تخصصی خورشیدی و فرصت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور با حضور محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا، علی رسولیان معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آرش کردی مدیرعامل توانیر و همچنین مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های کشور، مدیران عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مدیران عامل شرکت برق منطقه‌ای و مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور در سالن همایش رودکی پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش، استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرک‌های صنعتی کشور برای تولید برق از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و همچنین تامین زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاران حوزه انرژی تجدیدپذیر و احداث نیروگاه‌های خورشیدی « با ظرفیت 3Mw_100Kw » اعلام شده است.

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا یکی از مشکلات احداث نیروگاه‌ها را بخش مجوزدهی اعلام کرد و ادامه داد: خوشبختانه ما مجوزدهی را تسهیل و همچنین بیش از 30 هزار ساختگاه‌هایی را برای احداث نیروگاه به سرمایه گذاران معرفی کردیم.

کمانی افزود: در سال گذشته قیمت‌ها را افزایش دادیم اما باتوجه به افزایش نرخ دلار و قیمت‌ها در کشور، به احتمال زیاد بازنگری و اصلاح در قیمت‌ها داشته باشیم.

وی توضیح داد: با توجه به محدودیت سوخت فسیلی، باید انرژی‌های تجدیدپذیر هر چه سریعتر در کشور توسعه یابد که برای انجام این کار باید تمامی فرایندها از جمله ثبت نام در سایت برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر تسهیل شود.

معاون وزیر نیرو در خصوص قانون مانع زدایی برق ادامه داد: قبل از ابلاغیه مذکور در شهریور سال 1400 تفاهم نامه ای را با وزیر نیرو در خصوص احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی احداث شد که بخش تجدیدپذیر نیز به آن اضافه گردید.

کمانی بیان کرد: طبق این توافق در حال حاضر حدود 2500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای بخش صنعت تاسیس شده که عدد قابل توجهی است.

وی بیان کرد: سال گذشته خوشبختانه ما توانستیم بخش عمده‌ای از مطالبات را تصویه کنیم و اکنون اکثر نیروگاه‌های تجدیدپذیر تصویه هستند و مطالباتی ندارند به غیر چند نیروگاه‌ که به زودی پرداخت خواهد شد.

کمانی گفت: یکی از مهمترین اهداف این همایش ترویج فرهنگ انرژی‌های تجدیدپذیر است زیرا این موضوع برای کشور و نسل آینده بسیار حیاتی است.

معاون وزیر صمت نیز در این همایش بیان کرد: همایش ایجاد شهرک‌های صنعتی بسیار ارزشمند است زیرا نه تنها در زمینه محدودیت‌های برق کارساز است بلکه در زمینه تامین زیرساخت‌ها و تغییر وضع موجود تاثیر گذار است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن