قیمت نفت تثبیت شد

قیمت نفت در روز دوشنبه تقریباً بدون تغییر باقی ماند زیرا سرمایه گذاران چشم‌انداز کاهش عرضه تولیدکنندگان اوپک پلاس از ماه مه را در مقابل نگرانی‌ها در مورد تضعیف رشد جهانی و تقاضای سوخت ارزیابی کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قیمت معاملات آتی نفت برنت امروز با 7 سنت کاهش به 85.05 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 3 سنت کاهش به 80.67 دلار در هر بشکه معامله شد.

هر هر دو نوع نفت در معاملات هفته گذشته برای سومین هفته متوالی افزایش یافتند و پس از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانشان با اعلام کاهش بیشتر تولید که از ماه می آغاز می‌شود، سرمایه گذاران را غافلگیر کردند، به سطوح قیمتی که آخرین بار در نوامبر مشاهده شده بود، بازگشتند.

اوپک پلاس اعلام کرده عرضه نفت خام تولیدکنندگان خاورمیانه به رهبری عربستان سعودی را عمدتاً کاهش خواهد داد.

پس از اعلام این خبر، بزرگترین صادرکننده نفت جهان قیمت نفت خام خود را در ماه مه به مشتریان قطعی در آسیا و ایالات متحده افزایش داد. غول نفتی دولتی آرامکو عربستان نیز به چندین مشتری آسیایی اطلاع داده که با وجود کاهش تولید، به طور کامل به قراردادهای ماه مه عمل خواهد کرد.

سرمایه گذاران پیشرفت مذاکرات بین عراق و کردستان برای از سرگیری صادرات نفت شمال را نیز زیر نظر دارند که می‌تواند نفت خام ترش بیشتری را به بازار جهانی برساند.

بر اساس گزارش روز پنجشنبه شرکت بیکر هیوز (BKR.O) تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده با دو دستگاه کاهش به 590 دکل در هفته گذشته، در حالی که دکل‌های گازی با دو دستگاه کاهش به 158 دکل کاهش یافت. این نشان می‌دهد که تولید نفت ایالات متحده در کوتاه مدت افزایشی نخواهد بود.

در بازارهای مالی جهانی، گزارش تورم ایالات متحده که این هفته منتشر می‌شود، می‌تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا مسیر کوتاه مدت نرخ بهره را بسنجند.

به گفته تحلیلگران، علیرغم انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو به دلیل بحران بانکی اخیر می‌تواند افزایش نرخ بهره را کاهش دهد، در صورت قوی ماندن تورم، هزینه‌های استقراض همچنان می‌تواند افزایش یابد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن