ادامه عرضه نفت آرامکو به مشتریان آسیایی علارغم کاهش تولید اوپک پلاس

چندین منبع آگاه روز دوشنبه گفتند که غول نفتی دولتی عربستان سعودی آرامکو علیرغم اینکه وعده داده است تولید خود را به میزان 500000 بشکه در روز کاهش دهد، حجم کامل قراردادهای بارگیری نفت خام را در ماه مه به چندین خریدار آسیای شمالی عرضه خواهد کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، این امر پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، هفته گذشته با اعلام کاهش 1.16 میلیون بشکه در روز تولید از ماه مه برای بقیه سال، بازارها را شگفت‌زده کردند.

اعلام اوپک پلاس باعث شد قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هفته گذشته 6 درصد جهش کند و به سطح قیمتی ماه نوامبر بازگردد.

آرامکو عربستان هفته گذشته برای سومین ماه با افزایش قیمت نفت خام سبک عرب که در ماه مه به آسیا می‌فروشد، بازار را شگفت زده کرد. همچنین قیمت سایر گریدهای نفتی را برای مشتریان آسیایی افزایش داد.

انتظار می‌رود تقاضای نفت آسیا در سه ماهه دوم کاهش یابد زیرا پالایشگاه‌های متعددی در آسیا از جمله سینوپک، سومین پالایشگاه بزرگ کره جنوبی و شرکت S-Oil وابسته به آرامکو، فوجی اویل ژاپن و ایدمیتسو کوسان  در حال تعطیل کردن مجموع 1.15 میلیون بشکه در روز ظرفیت تقطیر خام در ماه مه هستند.

با این حال، برخی از سرمایه‌گذاران نسبت به بهبود تقاضای نفت چین خوش‌بین هستند و انتظار دارند بازارهای جهانی نفت در نیمه دوم سال جاری قیمت‌ها را به 100 دلار در هر بشکه برساند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن