لاوروف: هر گونه مذاکرات صلح در مورد اوکراین باید معطوف به «نظم نوین جهانی» باشد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در جریان سفر به ترکیه گفت که مسکو می‌خواهد مذاکرات صلح اوکراین بر ایجاد یک «نظم جهانی جدید» متمرکز باشد. وی افزود که روسیه «نظم جهانی تک قطبی به رهبری یک هژمون» را نمی‌پذیرد.

به گزارش «انرژی امروز» این دیپلمات ارشد روسیه که برای گفتگو با همتای ترکیه‌ای خود مولود چاووش اوغلو عازم آنکارا شده بود، تهدید کرد که اگر مانعی بر سر صادرات روسیه باشد، از توافق مهمی که سال گذشته با میانجی‌گری ترکیه انجام شده بود دست خواهد کشید.

لاوروف گفت: «هر مذاکره ای باید با در نظر گرفتن منافع و نگرانی‌های روسیه باشد.» لاوروف همچنین تهدید کرد که اگر پیشرفتی در رفع موانع بر سر صادرات کود و غلات روسیه حاصل نشود، آن وقت است که در مورد توافق صادرات غلات اوکراین تجدید نطر خواهد کرد.

پیش از  سفر لاوروف به ترکیه، مسکو  توافقنامه صادرات غلات اوکراین را «به نشانه حسن نیت برای ۶۰ روز دیگر» تمدید کرده بود. روسیه بارها تهدید کرده است که اگر به اهداف خود نرسد، از این توافق که اجازه صادرات بیش از ۲۵ میلیون تن غلات اوکراینی را می‌دهد، صرف نظر خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن