مبدل حرارتی تاسیسات نمكزدایی مجموعه صنعتی منصوری به بهره‌برداری رسید

مبدل حرارتی نفت خام تولید داخلی با ظرفیت ۷۵ هزار بشکه در واحد نمکزدایی مجموعه صنعتی منصوری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در حاشیه این آیین که روز یکشنبه 18 تیرماه 1402 با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، فرماندار شهر اهواز، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مدیران و مسئولین ارشد سازمان برگزار شد؛ علیرضا دانشی اظهارکرد: یک شرکت دانش‌بنیان داخلی ساخت و نصب این مبدل را با همکاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، انجام داده که خوشبختانه امروز به بهره‌برداری رسید.

وی ارتقاء کیفیت نفت خام تولیدی، نگهداشت و بهبود شرایط تولید را از جمله اهداف طراحی و ساخت این مبدل با اعتماد به توان داخلی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: ساخت این مبدل در داخل کشور و توسط یک شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ آغاز گردیده، با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال و صرفا  در مدت ۱۴ ماه تکمیل، نصب و راه اندازی شد.

دانشی با بیان اینکه مبدل حرارتی خارجی قبلی مجموعه نمکزدایی منصوری در اثر نقص فنی از سرویس خارج شده بود، تصریح کرد: فرآیند تولید بدون این تجهیز باعث کاهش روزانه ۷۵ هزار بشکه نفت می‌شد که با انجام اصلاحیه‌های فرآورشی، از کاهش تولید در شرایط موجود و تا زمان نصب مبدل جدید جلوگیری به عمل آمد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن