انبارش بیش از 5 میلیون مترمکعب محصولات پتروشیمی از سوی شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در سال 1401

مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه گفت: شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در سال 1401 بیش از 5 میلیون مترمکعب محصولات پتروشیمیایی تولیدی را انبار و سپس به پایانه، برای بارگیری در کشتی و صادرات ارسال کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا به نقل از روابط عمومی شستان، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه روز شنبه 11 تیرماه در سالن جلسات شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان برگزار شد.

محمدرضا یزدانی؛ مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه بیان کرد: در نقشه راه صنعت پتروشیمی، شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه مجری طرح متمرکز ذخیره‌سازی و انتقال محصولات پتروشیمی فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به بندر صادراتی است. پهنه‌ی 47 هکتاری این مجتمع در نهایت با 48 مخزن، ظرفیت انبارش بیش از 1.200.000 مترمکعب محصول را خواهد داشت. درحاشیه این جلسه، محمدرضا یزدانی؛ مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه خلاصه‌ای از عملکرد عملیاتی این شرکت در سال 1401 را برای خبرنگار روابط عمومی شستان تشریح کرده و مهم‌ترین آن‌ها در گزارش آمده است:

یزدانی ضمن اشاره به افتتاح مخازن 9 گانه در اسفند 1401 و افزایش بیش از 2 برابری ظرفیت انبارش محصولات پتروشیمیایی این شرکت بیان داشت: وجود فضای کافی انبارش محصول، این اطمینان را به شرکت های تولیدی می‌دهد که درصورت ایجاد خلل در بارگیری و صادرات، بدون وقفه به تولید و انبار کردن محصولات در مخازن سبز ادامه دهند. این اقدام تقویت جایگاه راهبردی شرکت مخازن سبز در صنعت پتروشیمی را درپی داشته و نقش شستان به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران و بازیگران اصلی صنعت پتروشیمی را نیز پررنگ‌تر و عمیق‌تر از گذشته نموده است.

وی در ادامه از افزایش 10 درصدی میزان محصول انبارش شده در سال 1401 نسبت به سال 1400 خبر داد و گفت: در مجموع شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در سال 1401 بیش از 5 میلیون مترمکعب محصولات پتروشیمیایی تولیدی کشور را انبار و سپس به پایانه، جهت بارگیری در کشتی و صادرات ارسال نموده است. متانول 54 درصد ، 35 درصد LPG و 11 درصد از این محصولات را اتیلن گلایکول تشکیل داده است و در سال جدید نیز با 22 مخزن درحال ارائه خدمات هستیم. 2 مخزن اتیلن‌گلایکل پتروشیمی بوشهر و 2 مخزن متانول آپادانا نیز براساس پیشرفت فیزیکی واحدهای تولیدی درحال ساخت هستند.

مدیرعامل مخازن سبز در پایان، تفاهم‌نامه امضا شده در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را یادآور شده و درباره توسعه خدمات گفت: چون زیرساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات انبارش در این شرکت وجود دارد، برنامه‌هایی جهت توسعه بازار و براساس نیاز منطقه و کشور داریم که به‌دنبال انجام آن‌ها هستیم تا علاوه‌بر استفاده حداکثری از ظرفیت ایجاد شده، خدمت بیشتری به اقتصاد کشور داشته باشیم.

احداث فاز نخست مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با ۱۳ مخزن به ظرفیت ۳۶۱ هزار مترمکعب طی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ تکمیل شد و اسفند 1401 نیز با بهره‌برداری از مخازن نه‌گانه فاز دوم، مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های پتروشیمیایی در مخازن این شرکت از ۳۶۱ هزار مترمکعب به ۷۷۵ هزار مترمکعب افزایش یافته و میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده در فاز اول و دوم به بیش از ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است.

انواع محصول مایع و گازی تولیدی مجتمع‌های پتروشیمی فاز ۲ عسلویه در مخازن این شرکت انبارش و ذخیره‌سازی می‌شوند؛ متانول، پروپان، بوتان، انواع فرآورده‌های اتیلن گلایکول، نفتای سبک، اتیلن، بوتادین، استایرن منومر، پروپیلن، نرمال و ایزو بوتانول و دی‌اتیل‌هگزانول انواع محصولاتی هستند که با ظرفیت‌های مورد نیاز و بر اساس تولید از ۶ هزار تا ۷۲۰ هزار مترمکعب در مخازن این شرکت ذخیره می‌شوند و هم‌اکنون شرکت‌های پتروشیمی مروارید، مرجان، بوشهر، کیمیای پارس خاورمیانه، سبلان و پارس گلایکول از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن