معاون وزیر نفت: هدف گذاری تأمین نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی از داخل کشور

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید نیازهای فناورانه خود را از طریق شرکت های توانمند ایرانی تأمین و از وابستگی به خارج از کشور بی نیاز شویم.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع دانشجویان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: تنوع تولید سبد محصولات در یک صنعت یکی از شاخص های توانایی را تعیین می کند و امروز صنعت پتروشیمی با تولید 550 گرید محصولات از این حیث یکی از قدرتمندترین صنایع کشور است.

معاون وزیر نفت بیان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید سالانه صنعت پتروشیمی در مقایسه با سال 57 به 95 میلیون تن رسیده است و تعداد مجتمع های در حال تولید پتروشیمی نیز به بیش از 75 مجتمع افزایش یافته اند.

وی اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی در بحث تامین کالا، تجهیزات، دانش فنی و کاتالیست مورد نیاز، صنعت بطور کامل به خارج از کشور وابسته بود اما امروز در این بخش ها بیش از 85 درصد نیازهای صنعت پتروشیمی در این بخش ها از طریق شرکت ها و سازندگان ایرانی تأمین می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه امروز برخلاف گذشته طراحی، اجراء، پیش راه اندازی، راه اندازی،  بهره برداری و تعمیرات از سوی نیروهای توانمند ایرانی انجام می شود تصریح کرد: تا پایان فعالیت دولت سیزدهم تمام کاتالیست های مورد استفاده در صنعت نفت و سایر صنایع توسط شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و با همکاری شرکت های پژوهش و دانش بنیان بومی سازی خواهد شد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن