نیروگاه بادی 50 مگاواتی «میل نادر» در نوبت افتتاح است

وزیر نیرو از بهره برداری نیروگاه‌های تجدیدپذیر 10 و 20 مگاواتی، و از جمله نیروگاه بادی 50 مگاواتی «میل نادر» در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تعداد روستاهای مشمول طرح جهاد آبرسانی در سال جاری افزایش می‌یابد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی در وزارت نیرو توجه به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی و بادی است، ادامه داد: برای توسعه این نیروگاه‌ها در سطوح مختلف اعم از خانگی و نیروگاه‌های بزرگ مقیاس و کلان، برنامه‌هایی پیش‌‍بینی شده است. در این باره می‌توان به نصب پنل‌های خورشیدی تا پنج کیلووات در پشت‌بام و منازل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اشاره کرد که با تامین برق و درآمد پایدار برای خانواده‌ها همراه خواهد بود.

به گفته وی، در کنار تولید برق تجدیدپذیر در بخش خانگی در سطوح دیگر از جمله بخش صنعتی، پروژه‌های متعددی آغاز شده است، این پروژه‌ها از چند کیلووات تا 600 مگاوات متغیر بوده و در حال اجراست.

وزیر نیرو در ادامه از افتتاح نیروگاه‌های تجدیدپذیر 10 و 20 مگاواتی خبر داد و گفت: این نیروگاه‌ها به مرور زمان به مرحله بهره‌برداری می‌رسند، برای مثال نیروگاه بادی 50 مگاواتی «میل نادر» سیستان و بلوچستان در نوبت افتتاح قرار دارد، اکنون برق این نیروگاه به صورت آزمایشی به شبکه متصل شده است و انتظار می‌رود در روزهای آینده این پروژه به صورت رسمی افتتاح شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مجموعه طراحی‌ها، اقدامات و مصوبات و اجرای پروژه‌ها در سال‌جاری گامی بلند در مسیر تولید انرژی‌‎های تجدیدپذیر برداشته شود.

محرابیان یادآور شد: در سال گذشته حدود 6000 مگاوات نیروگاه حرارتی به مرحله بهر‌برداری رسید، در کنار آن با اقدامات نرم‌افزاری از نوع دانش‌بنیان بیش از 1000 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن