واحد 3 بخار نیروگاه شهیدرجایی قزوین به مدار تولید بازگشت

مدیر نیروگاه بخار شهیدرجایی قزوین از وارد مدار شدن واحد شماره 3 بخار این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات بازدید دوره‌ای و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی قزوین، حبیب شریفی عنوان کرد: واحد 250 مگاواتی شماره 3 که به‌منظور انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای و باهدف کسب آمادگی تولید برق به‌ویژه برای پیک تابستان 1402 از مدار تولید خارج شده بود، پس از انجام فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده، مجددا به شبکه سراسری تولید برق بازگشت.

مدیر نیروگاه بخار شهیدرجایی قزوین افزود: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، هر ساله با برنامه‌ریزی انجام شده، 17 فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه‌اساسی و بازدیدهای دوره‌ای در 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی انجام می‌شود که هم‌اکنون با پایان عملیات تعمیراتی واحد شماره 3 بخاری و پیوستن این واحد به‌مدار تولید، بخش دیگری از این فعالیت‌ها به‌اتمام رسیده است.

شریفی با اشاره به حجم فعالیت‌های تعمیراتی در این نیروگاه خاطرنشان کرد: در فصل تعمیرات امسال، ناچار به تعمیر همزمان سه واحد در نیروگاه بخار شدیم، به‌طوری‌که هم‌زمان با انجام تعمیرات اساسی واحد شماره 2، واحد شماره 3 نیز تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای قرار گرفته و واحد شماره یک بخاری هم به‌دلیل شدت ایرادهای وارده ناشی از مصرف سوخت مایع در ناحیه ایرهیترهای بویلر، از مدار تولید خارج و تحت تعمیرات قرار گرفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن