وزرای انرژی اتحادیه اروپا نشست اضطراری برگزار می‌کنند

وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک که کشور رئیس دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، از برگزاری نشست اضطراری کشورهای عضو برای بررسی آخرین تحولات بازار انرژی خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، جوزف سیکلا، وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک روز دوشنبه با انتشار پیامی توییتری نوشت: «پس از سپری کردن پایان هفته‌ای مملو از مذاکرات، فراخوان جلسه فوق‌العاده شورای انرژی را اعلام می‌کنم. ما روز نهم سپتامبر در بروکسل گردهم می‌آییم.»

سیکلا افزود: «ما باید ثبات را به بازار انرژی برگردانیم. اتخاذ رویه‌ای در سطح اتحادیه اروپا بهترین راه‌حلی است که ما در اختیار داریم.»

کاهش عرضه انرژی و نگرانی از کمبود زمستانی آن که پس از تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین رخ داد، باعث افزایش قیمت انرژی در اروپا شده است. چنان که قیمت برق روز جمعه برای قراردادهای سال ۲۰۲۳ در آلمان و فرانسه برای هر مگاوات در ساعت به ترتیب به ۸۵۰ یورو و بیش از هزار یورو رسید که این قیمت‌ها در هر دو کشور نسبت به سال گذشته میلادی بیش از ده برابر افزایش داشته است.

البته کمیسیون اتحادیه اروپا در نظر دارد به وابستگی این اتحادیه به گاز روسیه را تا قبل از سال ۲۰۳۰ پایان دهد. به همین منظور، طرح کاهش ۱۵ درصدی مصرف گاز در اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران قیمت انرژی در اوایل ماه جاری اجرایی شد. هدف از اجرای این طرح این است که اتحادیه اروپا ذخایر زمستانی گاز خود را تقویت کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن