وزیر نفت: دیدگاه های ایران و روسیه تا به حال اینقدر به هم نزدیک نشده بود

وزیر نفت گفت: جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه باید از ظرفیت و پتانسیل‌ های هر دو کشور به نفع مطلوب استفاده کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره دستاوردهای سفر اخیرش به روسیه اظهار کرد: بعداز ۳ماه این اولین بار بود که کمیسیون مشترک  ایران و روسیه برگزار شد. از چند ماه قبل جلسات مختلف و فشرده ای در بخش حمل و نقل، انرژی، کشاورزی، کشتیرانی، بهداشت، صنعت و تجارت توسط کارگروه ها در تهران و هم در مسکو  داشتیم که خوشبختانه در این سفر به یک جمع‌بندی خوبی به اتفاق دولتمردان روسی انجام گرفت.

وی یادآور شد:  تا امروز بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد در حوزه نفت و گاز و توسعه میادین با شرکت های قدر روسیه داشته‌ایم  و نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار هم تفاهم نامه امضاء کردیم. این بحث تفاهم‌نامه‌ها به طور جدی توسط شرکت ملی گاز و حوزه پالایش پیش می‌رود، امیدواریم تا پایان سال و اوایل سال آینده به قرارداد منجر شود.

وی ادامه داد: بحث دیگر درباره فرآورده های نفتی با طرف روسی بود و در سوآپ گازی که توافقات خوبی انجام شده است. در حوزه حمل و نقل تصمیمات خوبی گرفته شد، در موضوع  کریدور رشت- آستارا – گرمسار-اینچه برون نیز به‌زودی تفاهم انجام شود.

اوجی در پایان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و روسیه  شاید تا به حال اینقدر دیدگاه‌های‌شان به هم نزدیک نشده بود. جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه باید از این ظرفیت و پتانسیل که هر دو کشور دارند به نفع مطلوب استفاده کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن