وزیر کار: بازنشستگی و بیمه کارگران فوت شده معدن طرزه با ضریب یک‌ونیم در حال بررسی است

تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت دستور داده شده حادثه معدن طرز پیگیری و بررسی شود همچنین گفته‌ایم مشکلات بازماندگان این حادثه از جمله بحث‌های بازنشستگی و بیمه را با ضریب یک‌ونیم بررسی کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از ایلنا، صولت مرتضوی درخصوص این‌که بعد از حادثه تلخ معدن طرزه این سوال پیش آمد که برای پیگیری حادثه رخ داده وزارت کار چه اقداماتی انجام داده است و برای پیشگیری و جلوگیری از حوادث مشابه در دیگر معادن این وزارت‌خانه چه برنامه‌‌ای دارد، گفت: متاسفانه این حادثه برای ما ناگوار و تلخ بود. من از همان ساعات اولیه که متوجه شدم، نسبت به پیگیری موضوع دست به کار شدم و توفیق پیدا کردم در منطقه حضور پیدا کنم و از نزدیک کار هدایت شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طبق گزارشاتی که من در آنجا عرض کردم، بازرسان ما به صورت مرتب از معدن بازدید کردند و تذکرات لازم را دادند اما متاسفانه گاهی اوقات حوادث پیش می‌آید.

وی افزود: البته ما کارگروهی را مشخص کرد‌ه‌ایم، هم معاونت روابط کار ما و هم مسئولین استانی و دستگاه قضایی از آنها خواسته شده است تا خدایی ناکرده اگر قصور و اهمالی صورت گرفته است بررسی شود و در اینصورت حتما باید برخورد لازم را  انجام دهیم.

مرتضوی تاکید کرد: نسبت به اصلاح فرآیند‌ها که چنین حوادثی بعد از این رخ ندهد ما دستور‌العملی را از سنوات قبل تنظیم و ابلاغ کردیم که باید بررسی شود. از آن دستورالعمل‌ها عدول صورت گرفته و برخی آن را رعایت نکردند. کار در حال بررسی است و ان‌شاالله در آینده گزارشی خواهیم داد.

وی درباره این‌که‌ کارگرانی که جان خودشان را از دست داده‌اند سرپرست خانوار بوده‌اند، وزارت کار چه اقداماتی برای بازماندگان این کارگران انجام خواهد داد، گفت: واقعا خانواده و فرزندان آنان فرزندان ما هستند و ما یک نوع همزاد پنداری با این عزیزان داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: گفتیم  مشکلاتی که دارند را بررسی کنند از جمله بحث‌های بازنشستگی و بیمه را با ضریب یک‌ونیم گفته‌ایم بررسی کنند. کمک‌های موردی صورت گیرد تا بالاخره داغ و آلام این خانواده‌ها مقداری آرام گیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن