پاداش صرفه‌جویی امسال چندین برابر تعرفه فروش برق است

مدیركل مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان شركت توانیر با اشاره به افزایش پاداش صرفه‌جویی برق در تابستان، پاداش صرفه‌جویی امسال را چندین برابر تعرفه فروش برق عنوان كرد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی رفع ناترازی تولید و مصرف و تامین برق مطمئن و پایدار با هدف جلب رضایتمندی مشتركان به ویژه در دوران اوج بار شبكه را مهمترین دغدغه صنعت برق عنوان كرد و افزود: این هدف با همكاری مردم در تابستان گذشته به خوبی محقق شد.

مدیركل دفتر مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر، مدیریت بار را شامل برنامه‌های تعرفه محور و تشویق محور عنوان كرد و افزود: امسال پاداش صرفه‌جویی برای مشتركان خانگی مفصل‌تر شده و تمامی مشتركان برق كشور كه مصرفشان را نسبت به سال گذشته كاهش دهند، تا چندین برابر  تعرفه مصرفی، پاداش دریافت می‌كنند.

وی، پاداش صرفه‌جویی برق در مناطق عادی را در صورتی كه مشترك مصرف خود را به 50 درصد الگو كاهش دهد، 2000 تومان به ازای هر كیلووات ساعت عنوان كرد و افزود: هر كیلووات ساعت صرفه‌جویی تا الگو 1500 تومان، تا 1.5 برابر الگو 1000 تومان و تا 2.5  برابر الگو 500 تومان پاداش به همراه دارد.

یاقوتی ساعات اوج بار را در دو بازه از شبانه روز ذكر كرد كه از ساعت 11 تا 16 و از 19 تا 23 اتفاق می‌افتد و مشتركانی كه در این ساعات بیش از الگو مصرف كنند و مصرف خود را نسبت به سال قبل كاهش ندهند، با جهش بالایی در قیمت برق رو به رو می‌شوند و 20 تا 30 درصد افزایش مصرف برق در ماه‌های معمولی، افزایش 3 تا 4 برابری قبوض برق را در پی دارد.

وی سبد تولید برق كشور را مجموعه‌ای از منابع تولید برق فسیلی، انرژی‌های نوع تجدیدپذیر و هسته‌ای ذكر كرد و از برنامه افزایش ظرفیت پنل‌های خورشیدی تا سقف 1000 مگاوات در سال جاری خبر داد.

یاقوتی با تاكید بر بالا بودن هزینه‌های تولید، انتقال و توزیع برق، حفظ منابع ملی با راهكارهای صرفه‌جویی را حایز اهمیت دانست و عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی را در ساعات گرم روز، استفاده از وسایل برقی پربازده به ویژه لوازم سرمایشی و كولرهای كم مصرف، خاموش كردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دور كند كولرهای آبی و تنظیم برودت لوازم سرمایشی روی دمای 24 درجه را از جمله راهكارهای كاهش مصرف برق در تابستان برشمرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن