پارس‌جنوبی نیازمند ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه چالش جدی آینده کشور امنیت انرژی است، گفت: طبق گزارش کمیسیون انرژی افت فشار مخازن میدان پارس جنوبی نیازمند ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

بزارش «انرژی امروز» از ایسنا، ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۳ تا ۲۹ مهر ماه) با عنوان «هفته نوشت» نوشت: صبح روز شنبه (۲۳ مهر) در دفتر تهران با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم و برخی مسائل شهرستان از جمله موضوع کاهش ورودی آب را تلفنی پیگیری کردم. عصر به دانشگاه امام حسین (ع) رفتم و در جمع دانشجویان این دانشگاه درباره حوادث و اغتشاشات اخیر صحبت کرده و به سئوالات پاسخ دادم.

وی ادامه داد: حوادث اخیر نیازمند ریشه‌یابی دقیق و تحول در ساختار فرهنگی کشور و نیز آرایش جدید رسانه‌ای است. شب به صندوق بازنشستگی کشوری رفتم و در گفت وگو با مدیر عامل آن اهم مطالبات و خواسته‌های مردم از جمله پرداخت کامل حقوق بازنشستگان مطابق با فیش واریزی، مسئولیت اجتماعی شرکت‌های زیرمجموعه، استخدام نیروهای بومی و سپرده‌گذاری منابع در استان مطرح و بررسی شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قول‌هایی هم داده شد که امیدواریم رنگ اجرا بگیرد. در مورد یکی از مشکلات شهرداری وحدتیه با معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت کردم. با کمیسیون امنیت ملی درباره جلسه آتی کمیته جنگ نرم هماهنگ کردم. با دانشگاه خلیج فارس، بسیج، امور مالیاتی، نفت، بنیاد علوی، استانداری و سازمان برنامه راجع به مشکلات مردم تماس داشتم.

تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان

رضایی عنوان کرد: ابتدای روز یکشنبه (۲۴ مهر) طرح ساماندهی کارکنان دولت را مطالعه کرده و چند پیشنهاد روی آن ثبت کردم، تلاش می‌کنیم که زودتر در دستور کار صحن قرار گیرد. در صحن علنی مجلس کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری تصویب شد.

وی ادامه داد: نگرانی هایی پیرامون افزایش شکاف حقوقی وجود داشت که به رئیس مجلس منتقل کردم. در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارشی از جلسه اخیر کمیته جنگ نرم و دیپلماسی عمومی ارائه کردم. بخش‌هایی از طرح تشکیل سازمان حفاظت قوه قضائیه بررسی و تصویب شد.

نماینده دشتستان بیان کرد: عصر در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شرکت کردم. یکی از همکاران وقت صحبتش را به بنده داد. اشاره کردم که طی سالیان اخیر از مقوله فرهنگ غفلت کرده‌ایم و از آن طرف سرمایه‌گذاری دشمن چندین برابر شده است، حالا اثرش را می‌بینیم.

چالش جدی آینده کشور امنیت انرژی است

وی عنوان کرد: ۷۵ درصد از سبد انرژی کشور به گاز طبیعی اختصاص یافته با این حال برنامه‌ریزی مناسبی برای مهار رشد افسارگسیخته تقاضا و مصرف گاز صورت نگرفته است. چالش جدی آینده کشور امنیت انرژی است و خطر بازگشت به دهه ماقبل ۷۰ شمسی وجود دارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق گزارش کمیسیون انرژی افت فشار مخازن میدان پارس جنوبی نیازمند ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است و بحران‌های محتمل نظیر از دست رفتن تولید برق، توقف فعالیت صنایع سنگین، توقف خدمات عمومی، اختلال در گرمایش مردم، توقف صادرات گاز و نارضایتی عمومی وجود دارد.

به گفته رضایی، وزیر نفت مهمان مجلس بود، با او در مورد تعهدات نفت به استان صحبت کردم. در ادامه گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ قرائت شد. با معاون وزیر بهداشت در مورد مجوز بیمارستان شبانکاره و کمبود دارو در استان صحبت کردم. لیست داروهای کمیاب و نایاب در استان را به ایشان دادم، در تماس مشترک با رئیس سازمان غذا و دارو بنا شد که رسیدگی کنند.

امیدوارم که استیضاح ربطی به باج‌خواهی‌ها نداشته باشد!

رضایی خاطر نشان کرد: روز چهارشنبه (۲۷ مهر) جلسه‌ای در معاونت برون‌مرزی صداوسیما داشتم و با تاخیر به صحن مجلس رسیدم. نمایندگان به آقای سید صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد دادند. در آخرین دقایق جلسه علنی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد، امیدوارم که این استیضاح ربطی به باج‌خواهی‌ها نداشته باشد!

وی یادآور شد: بعد از ظهر به مرکز پژوهش‌های مجلس رفتم و در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف حوادث اخیر را ریشه‌یابی کردیم، مفید بود. به مجلس برگشتم و در اداره کل بین‌الملل مجلس جلسه‌ای با موضوع بررسی تحولات اخیر حوزه بین‌الملل داشتیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: صبح پنجشنبه (۲۸ مهر) به همراه فرماندار دشتستان با آقای مخبر دزفولی معاون اول رئیس‌جمهور ملاقات و عمده مسائل و مشکلات از جمله راه‌آهن را مطرح کردیم. از ایشان برای سفر به دشتستان دعوت کردم که ابراز علاقه برای سفر کردند. در مورد محرومیت‌های شهرستان توضیح دادم و اینکه اولویت ما آب و راه و اشتغال است. دستوراتی جهت حل مطالبات شهرستان همچون بزرگراه دالکی کنارتخته، راه نمازگاه، سدهای دالکی و دهرود و عنبری و تنگ‌رود، آبیاری نوین و طرح تحول نخیلات و بیمارستان ۱۷ شهریور دادند

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن