پاکسازی حوضچه‌های نفتی از سلج و تصفیه پساب‌های نفتی انجام می‌شود

در جریان سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به جزیره خارک، به‌منظور رونق تولید و ساخت داخل تجهیزات، استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان کشور، انتقال دانش، تکنولوژی، همچنین تحقق خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار، تفاهم‌نامه‌های همکاری بین شرکت پایانه نفتی ایران و دو شرکت دانش‌بنیان داخلی امضا شد.

به گزارش «انرژی امروز» عباس غریبی، سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران، در این آیین گفت: یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی صنعت نفت در جزیره خارک، حوضچه‌های نفت‌گیر با عمر بیش از ۴۰ سال است که انباشت نفت‌خام و سلچ‌های نفت در آنها انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که یکی از تأکیدهای محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در صنایع نفت و گاز توجه به مسائل زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست است، تصمیم گرفته شد با کمک و توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی نسبت به پاکسازی حوضچه‌های نفتی از سلج و تصفیه پساب‌های نفتی اقدام شود.

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: نتایج این طرح پژوهشی الگویی برای سایر مناطق نفتی برای به حداقل رسیدن میزان آلایندگی‌ها خواهد شد.

سید محمدجواد موسوی، رئیس پایانه نفتی خارک نیز گفت: کارکنان صنعت نفت در این پایانه و دیگر مناطق عملیاتی شرکت با روحیه جهادی همواره برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انجام ماموریت‌های صنعت نفت تلاش می‌کنند و در این سال‌ها با وجود تحریم‌های ظالمانه در زمینه فعالیت‌های مرتبط با صادرات نفت‌خام و میعانات گازی و در حوزه‌های مختلف تعمیراتی با تکیه بر ساخت داخل تجهیزات کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده‌اند.

وی بیان کرد: بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای دومین‌بار به فاصله یک‌سال از پایانه نفتی خارک نشان از توجه ویژه وی به مجموعه پایانه‌های نفتی ایران دارد و مایه دلگرمی و قوت قلب کارکنان است.

رئیس پایانه نفتی خارک گفت: بازنگری در ساختار سازمانی شرکت و نگاه ویژه به حقوق و مزایا از جمله درخواست‌های همکاران است که امید می‌رود با تدابیر ستاد وزارت نفت مورد مساعدت قرار گیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن