پیش بینی زمستان گرم، شتاب گاوی گاز طبیعی را قبل از آغاز پایان داد

جایگزینی معاملات خرسی در بازار گاز

پیش بینی زمستان گرم تر و افزایش سطح ذخایر گاز، معاملات پرشتاب گاوی گاز طبیعی را متوقف کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، زمستان هنوز آغاز نشده است اما معاملات گاوی گاز طبیعی در ایالات متحده پیش از این آغاز شده است.

روز سه‌شنبه هفته گذشته در ایالات متحده پیش بینی های هواشناسی از زمستان گرم‌تری خبر داد و معاملات گاز را به هم ریخت. از طرفی انتشار داده های دولتی نشان داد که سطح ذخایر گاز افزایش یافته است و از طرفی میزان سوخت در مخازن زیر زمینی هم به حد اشباع رسیده است.

امسال معامله گران منتظر افزایش قیمت گاز بودند. تولید کندگان شیل هم به دلیل قیمت کم نفت میزان تولید خود را کاهش داده بودند، در کنار تمامی این عوامل، صادرکنندگان گاز ایالات متحده به مکزیک و دیگر کشورهای هم به رکورد بالایی دست یافته بودند. با این حال زمانی که پیش بینی های هواشناسی از کاهش میزان سرما در زمستان خبر دادند، شکاف در معاملات گاوی نمایان شد.

اما کارشناسان بلومبرگ بر این باورند که هنوز زود است درباره زمستان پیش رو قضاوت کنیم.

بر همین اساس اگر کاهش تولید به همین نحو ادامه یابد و صادرات گاز ایالات متحده هم افزایش یابد، با اولین نشانه های بازگشت سرما، قیمت گاز افزایش خواهد یافت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن