چرا صادرات نفت ایران افزایش یافت؟

مدیر پیشین امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: صادرات باید به حدی چشمگیر باشد که بتواند جایگاه ما را ارتقا دهد. ما زمانی رکورد صادرات ۲.۵ میلیون بشکه در روز را داشتیم و تا رسیدن به آن سقف هنوز راه زیادی داریم.

به گزارش «انرژی امروز» از ایلنا، محسن قمصری درباره افزایش صادرات نفت ایران و ارتقای جایگاه در اوپک اظهار داشت: باتوجه به وضعیت نسبتا خوبی که در حوزه صادرات داریم قائدتا سعی بر این است که تولید نفت هم کافی باشد، تداوم افزایش صادرات نیز بستگی به بازار و امکانات صادرات دارد شرایطی که  بتوانیم اگر تولید را در حجم‌های قابل قبول تداوم دهیم طبیعی است که صادرات نیز تداوم خواهد داشت.

وی افزود: وقتی نفت تولید می‌شود قاعدتا باید مصرف شده و مازاد بر نیاز داخل کشور صادر شود، زیرا نگهداری آن بسیار مشکل است، بنابراین افزایش تولید تا حد زیادی بستگی به امکان تداوم صادرات دارد که امیدواریم این امر محقق شود.

مدیر پیشین امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران درباره دلیل افزایش تولید نفت ایران گفت: اگر نگوییم افزایش تقاضا؛ افزایش صادرات زمینه افزایش تولید را فراهم کرده و امیدواریم تداوم داشته باشد.

وی درباره بهبود جایگاه ایران در اوپک خاطرنشان کرد: این افزایش صادرات فعلا تاثیر چندانی در تغییر و ارتقاء جایگاه ایران در اوپک نداشه است زیرا صادرات باید به حدی چشمگیر باشد که بتواند جایگاه ما را ارتقا دهد ما زمانی رکورد صادرات ۲.۵ میلیون بشکه در روز را داشته‌ایم و تا آن سقف هنوز راه زیادی داریم.

قمصری با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم به میزان تولید و صادرات بیش از رقم گذشته و بهبود جایگاه در اوپک دست یابیم،  خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه احتملا افزایش تولید و صادرات مقطعی است زود است که بگوییم که جایگاه ایران در اوپک تغییر کرده یا خیر.

وی در مورد تاثیر افزایش صادرات بر رشد درآمد اقتصادی کشور نیز تصریح کرد: طبیعی است هر بشکه افزایش صادرات نفت ایران به افزایش درآمد کشور کمک می‌کند ولی در هر حال به دلیل تقاضای زیادی که کشور ما به نقدینگی دارد شاید هنوز زود است که بگوییم این میزان از فروش نفت روی درآمدها اثر گذاشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن