کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز ایالات متحده

شرکت خدمات میادین نفتی بیکرهیوز ایالات متحده گزارش داده است که تعداد دکل‌های نفت و گاز این کشور در هفته‌های اخیر کاهش یافته است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز ایالات متحده نشان‌دهنده برنامه‌های تولید آتی این کشور است و در هفته منتهی به 5 مه با هفت دستگاه کاهش به 748 دستگاه رسید.

با وجود کاهش تعداد دکل‌ها در این هفته، بیکر هیوز می‌گوید که تعداد کل دکل‌ها همچنان 43 دکل یا 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

این هفته تعداد دکل‌های نفتی آمریکا با کاهش سه دستگاهی به 588 حلقه رسید که بیشترین کاهش هفتگی از مارس است. چهار دکل هم از تعداد دکل‌های گاز کم شد و تعداد این دکل‌ها به 157 دستگاه رسید یعنی بیشترین کاهش هفتگی این دکل‌ها از فوریه رقم خورد.

قراردادهای آتی نفت آمریکا پس از افزایش حدود 7 درصدی در سال 2022، تا کنون حدود 11 درصد کاهش داشته است. در همین حال، قراردادهای آتی گاز آمریکا پس از افزایش 20 درصدی در سال گذشته، در سال جاری تاکنون حدود 52 درصد کاهش داشته است.

به گفته بیکر هیوز، این کاهش قیمت گاز باعث شد این هفته تعداد دکل‌های فعال در حوزه هاینسویل در آرکانزاس، لوئیزیانا و تگزاس، سومین میدان گازی شیل بزرگ کشور، به 62 برسد که پایین‌ترین میزان از مارس 2022 است.

تولید نفت و گاز ایالات متحده در دو ماه اول سال 2023 به سرعت رشد کرد؛ واکنشی تاخیری به قیمت‌های بالا و افزایش حفاری که مشخصه بخش عمده‌ای از بازار انرژی سال گذشته پس از تهاجم روسیه به اوکراین بود.

اما با توجه به اینکه رکود اخیر قیمت‌ها حفاری‌های جدید و تکمیل چاه‌ها را محدود می‌کند و تأثیر آن تا سه ماهه چهارم سال 2023 مشهود است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن