کتاب: مقدمه‌ای بر مدل‌سازی عامل‌بنیان

مدل سازی سیستم‌های پیچیده طبیعی، اجتماعی و مهندسی با نت‌لوگو

کتاب: مقدمه‌ای بر مدل‌سازی عامل‌بنیان

مدل سازی سیستم‌های پیچیده طبیعی، اجتماعی و مهندسی با نت‌لوگو

نویسنده: یوری ویلنسکی، ویلیام راند

همانطور که جهان به هم پیوسته‌تر و پیچیده‌تر می‌شود، توانایی ما برای درک آن نیز باید گسترده‌تر شود. مدل‌های ساده دیگر برای پاسخ به بسیاری از سوالات ما کافی نیستند. ظهور محاسبات سریع گسترده ما را قادر می‌سازد تا روی مسائل پیچیده‌تر کار کنیم و مدل‌های پیچیده‌تری بسازیم و تجزیه و تحلیل کنیم. این امر زمینه جدیدی از دانش را به نام «سیستم‌های پیچیده» ایجاد کرده است.

این کتاب مقدمه‌ای است بر یکی از روش‌شناسی‌های اولیه که از تحقیقات سیستم‌های پیچیده ناشی شده است. این روش که مدل‌‌سازی عامل‌بنیان نامیده می‌شود، روش جدیدی برای گسترش این علم با انجام آزمایش‌های مبتنی بر رایانه است.

همانطور که سوالات پیچیده‌تری از جهان هستی پرسیده می‌شود، دانشمندان، محققان، مهندسان، کارآفرینان تجاری، سیاستمداران و متخصصان آینده برای پاسخ به آنها فراخوانده خواهند شد.

مجموعه ابزار روش‌های سیستم‌های پیچیده برای این افراد به یک ضرورت تبدیل می‌شود و مدل‌سازی عامل‌بنیان (ABM) نقش اصلی را در این جعبه ابزار بازی خواهد کرد.

از طریق این کتاب هر کسی که علاقه‌مند به پاسخگویی به سوالات مربوط به سیستم‌های پیچیده‌ طبیعی، اجتماعی و مهندسی است می‌تواند از برنامه‌های کاربردی آن در زمینه‌های مختلف استفاده کند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن