گام بلند وزرای گروه7 برای توسعه نیروگاه‌های بادی و خورشیدی

گروه هفت کشور ثروتمند روز یکشنبه  گام بلندی در جهت توسعه نیروگاه‌ها خورشیدی و بادی برداشتند و با تعیین اهداف جمعی بزرگ برای انرژی خورشیدی و ظرفیت بادی فراساحلی توافق کردند که توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را سرعت بخشند و به سمت حذف سریعتر سوخت‌های فسیلی حرکت کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، با این حال این کشورها بر سر ضرب الاجل 2030 برای حذف تدریجی زغال سنگ که کانادا و سایر اعضا پیشنهاد دادند به توافق نرسیدند و درهای سرمایه گذاری را در تولید گاز باز گذاشتند و گفتند که این بخش می‌تواند به رفع کمبودهای بالقوه انرژی کمک کند.

وزرای G7 نشست دو روزه خود را در مورد سیاست‌های اقلیمی، انرژی و محیط زیست را در شهر ساپورو در شمال ژاپن به پایان رساندند. منابع سوخت تجدیدپذیر و امنیت انرژی پس از حمله روسیه به اوکراین، از موضوعات مورد بحث بود.

اعضا در بیانیه پایانی خود متعهد شدند که ظرفیت انرژی بادی فراساحلی را تا سال 2030 به میزان 150 گیگاوات و ظرفیت انرژی خورشیدی را به بیش از یک تراوات افزایش دهند.

این کشورها موافقت کردند که «حذف سوخت‌های فسیلی بدون کاهش» را یعنی سوزاندن سوخت‌های فسیلی بدون استفاده از فناوری برای جذب انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از آن، برای دستیابی به صفر خالص در سیستم‌های انرژی حداکثر تا سال 2050، تسریع کنند.

در مورد زغال سنگ هم به این نتیجه رسیدند که به عنوان بخشی از تعهد سال گذشته برای دستیابی به حداقل یک بخش برق بدون کربن «گام‌های محکم و به‌موقع» را برای تسریع حذف تدریجی «تولید برق زغال‌سنگی بدون کاهش» تا سال 2035 در اولویت قرار دهند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن