۲۳ درصد راه‌آهن کشور توسط قرارگاه احداث شده

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: ۲۳ درصد راه‌آهن کشور توسط قرارگاه احداث شده و یا در دست انجام است.

به گزارش «انرژی امروز» سردار حاج‌زمانی، درخصوص اقدامات انجام شده در بخش راه‌آهن نیز گفت: ۲۳ درصد راه‌آهن کشور توسط قرارگاه احداث شده و یا در دست انجام است، یکی از پروژه‌های مهم در این زمینه، راه آهن چابهار به زاهدان است که طول مسیر آن ۶۵۰ کیلومتر بوده و موجب اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور خواهد شد، راه آهن خاش افتتاح شده و مابقی مسیر نیز در بخش زیرسازی، پیشرفتی ۷۰ درصدی دارد.

سردار حاج‌زمانی با بیان اینکه احداث ۱۹ تونل در این مسیر (چابهار به زاهدان) در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم تا یکی دو سال آینده، شاهد تکمیل پروژه مهم راه آهن چابهار به زاهدان باشیم، گفت: برای اولین بار، از ریل ملی تولید داخل استفاده کرده‌ایم و در پروژه زاهدان به خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر که با احتساب خطوط فرعی ایستگاه، به ۱۸۰ کیلومتر می‌رسد از ریل تولید داخل استفاده کرده‌ایم و در سال گذشته موفق شدیم رکورد جدیدی در ریل‌گذاری با ۲.۵ کیلومتر در روز، به ثبت برسانیم.

وی اظهار کرد: در بخش راه‌های اصلی و بزرگراه‌ها اجرای ۳۳۰۰ کیلومتر و در بخش خطوط مترو اجرای ۳۳۸ کیلومتر در کارنامه قرارگاه قرار دارد و در بحث اجرای پروژه‌های تراموا هم که مطرح شده، اعلام آمادگی کرده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه ظرفیت ایجاد ۴۰۰۰ تخت بیمارستانی توسط قرارگاه وجود دارد، گفت:در آینده‌ای نزدیک بحث افتتاح بیمارستان جدید شهدای تجریش را خواهیم داشت که این بیمارستان جدید، جایگزین بیمارستان قدیمی شهدای تجریش خواهد شد.

سردار حاجی‌زمانی با بیان اینکه از مجموع ۴ کشتی اقیانوس پیمای افراماکس، تا امروز ۲ کشتی ساخته و تحویل شده است و کار ساخت دو کشتی دیگر در حال انجام است، اظهار کرد: علاوه‌بر این از سوی بخش داخلی نیز پیشنهادات و مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی داشته‌ایم که این مذاکرات در حال نهایی سازی است.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه بنادر در پروژه‌های متعددی فعالیت داریم و بحث توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، به بیش از ۷۰ درصد در پیشرفت فیزیکی رسیده است، گفت: راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان – قم – تهران با فاینانس خارجی در حال پیگیری است؛ ۵۰ درصد از زیرسازی مسیر انجام شده و پیش بینی می‌کنیم تا ۵ سال آینده شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن