اجرای 6400 کیلومتر خط انتقال آب در 15 استان در قرارگاه خاتم

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: فعالیت قرارگاه در زمینه احداث خطوط انتقال آب با مجموع ۶۴۰۰ کیلومتر در ۱۵ استان در حال انجام است.

به گزارش «انرژی امروز» سردار اسدالله حاجی زمانی در خصوص وضعیت پروژه‌های آب شیرین کن توسط قرارگاه گفت: اجرای آب شیرین‌کن در مکران در مرحله انعقاد قرارداد و کارهای اولیه است که امیدواریم به نتیجه برسد و کار اجرایی آن آغاز شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه فعالیت قرارگاه در زمینه احداث خطوط انتقال آب با مجموع ۶۴۰۰ کیلومتر در ۱۵ استان در حال انجام است، گفت: آب خوزستان بعد از تکمیل طرح غدیر، از نظر کیفیت بسیار مطلوب‌تر از گذشته شد و مردم این استان در مناطق جنوبی و جنوب غرب، آب با کیفیت با درجه EC حدود ۶۰۰ را دریافت می‌کنند، در حالی که قبل از تکمیل این طرح، درجه EC آب در این مناطق بالای ۲۰۰۰ واحد بود. خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز در حال انجام است و طی ۳ تا ۴ ماه آینده این خط به اتمام خواهد رسید.

به گفته سردار حاج‌زمانی، در هلدینگ تخصصی نیرو بحث انتقال آب از خلیج فارس و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر دنبال می‌شود و به دنبال پیشبرد اهداف این دو بخش هستیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن