۷۵درصد از سبد انرژی ایران به گاز وابسته است

مجید چگینی معاون وزیر نفت گفت: صنایع عمده‌‌‌‌‌‌‌‌ای که کشور به آنها وابسته است و بخش کشاورزی اهمیت بخش گاز را نشان می‌دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری مهر، مجید چگینی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز درآیین نکوداشت سالروز تاسیس خانه گاز ایران گفت: با توجه به اهمیت انرژی به‌ویژه نقش گاز در تامین انرژی کشور، بیش از ۷۵‌درصد انرژی کشور به گاز وابسته است. بیش از ۲۶‌میلیون مشترک در کشور وجود دارند که تامین‌کننده گاز آنها هستیم.

وی اضافه کرد: صنایع عمده‌‌‌‌‌‌‌‌ای که کشور به آنها وابسته است و بخش کشاورزی اهمیت بخش گاز را نشان می‌دهد.

متولیان امر باید بتوانند در این حوزه تصمیم‌گیری کنند که از مطالعات علمی امکان‌پذیر است، از این طریق مشکلات موجود را می‌توان به وسیله ایجاد پایگاهی و با کمک نخبگان جامعه، فارغ از مسائل سیاسی برای سر بلندی و رشد کشور و بدون هیچ چشم‌داشتی حل کرد. این پایگاه قرار است شبکه‌ای از نخبگان را ایجاد کند تا چالش‌های این حوزه را رفع کنند.

وی ادامه داد: این پایگاه باید بتواند همه نخبگان را جمع کند تا به مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز کمک کند؛ به‌خصوص مجلس شورای‌اسلامی. مشکلاتی که در حوزه انرژی وجود دارد به‌صورت علمی و فارغ از تصمیم‌‌‌‌‌‌‌‌های خلق‌الساعه که منافع کشور را تامین نمی‌کند، نباید اتخاذ شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن