فن آوری رادارهای زمین نفوذ به کمک خودران‌ ها می‌آید

یک شرکت آمریکایی در تلاش برای ارائه فناوری جدیدی است که می‌تواند وضعیت بد آب و هوایی را بررسی و موقعیت خودرو را بر آن اساس تعیین کند.

به گزارش تک اکسپلور، وسایل نقلیه خودران باید در مسیر خود باقی بمانند و اگر شرایط بد آب و هوایی مانع رانندگی در روز یا شب شود، خودروی خودران باید از فناوری مناسبی برای کنار آمدن با این شرایط برخوردار باشد. شرکت آمریکایی `ویوسنس`(WaveSense) فکر می‌کند داشتن فناوری مناسب می‌تواند کمک بزرگی در این راه باشد.

این شرکت در روز 20 اوت سال جاری، تجاری‌سازی `رادار زمین‌نفوذ`(GPR) خود را اعلام کرد. این رادار، راهی برای بهبود قابل توجه ایمنی و جهت یابی دقیق در هر جاده است. الگوریتم‌های مناسب شرکت ویوسنس می‌توانند موقعیت دقیق خودرو را در فضای پنج‌بعدی تعیین کنند.

حسگرهای نوری کنونی در شرایطی که نتوانند علائم راهنمایی و رانندگی را به خاطر برف، مه یا باران سنگین تشخیص دهند، ضعف نشان می‌دهند. `جاناتان گیتلین` (Jonathan Gitlin)، از مسئولان شرکت گفت: طبیعی است که به بیش از یک حسگر نیاز داشته باشید زیرا اگر انسان، زندگی خود را به وسایل نقلیه رباتیک بسپارد، افزایش تعداد حسگرها، مهم است.

`تریک بولات`(Tarik Bolat)، مدیرعامل ویوسنس گفت: این گونه داده‌ها همیشه در دسترس نیستند اما ما باور داریم این فناوری می‌تواند خلائی را که لیدار و پردازش دوربین پوشش نمی‌دهند، پر کند.

این سیستم قادر است تا 10 پا زیر سطح زمین را برای مشخص کردن زمین محکم اسکن کند و سپس با ترکیب این داده‌ها و داده‌های حسگرهای آنبرد، نقشه‌ای از ویژگی‌های زیرزمینی جاده ارائه دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن