اتحاد آمریکا و عربستان در مدیریت سوخت‌های فسیلی

به گزارش `انرژی امروز` از Breking Energy: وزیر انرژی ایالات متحده ریک پری به دعوت خالد الفالح وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی سعودی در سفر خود به دیدن پادشاهی عربستان سعودی رفت. این مذاکرات برای تقویت روابط دو کشور در زمینه انرژی، از جمله فرصت های همکاری در انرژی پاک است. در این راستا، وزیر و وزیر امور خارجه تفاهم نامه Memorandum of Understanding برای ایجاد چارچوبی برای همکاری سودمند دو جانبه در زمینه سوخت های فسیلی، پاک و مدیریت کربن امضا کردند.

وزیر پری گفت: `پس از یک دیدار سازنده و آموزنده با پادشاهی، امروز ایالات متحده و دوست ما عربستان سعودی وارد مرحله جدید و هیجان انگیز در رابطه با همکاری های انرژی می شوند، که بر پایه موفقیت های جمعی ما با چشم انداز آینده است`.

`این تفاهم نامه در آینده نه تنها در دی اکسید کربن فوق بحرانی، بلکه در محدوده ای از سوخت های فسیلی پاک و همچنین امکان مدیریت کربن معرفی می کند. با همکاری توسعه تکنولوژی های انرژی پاک، دو کشور می توانند جهان را در پیشبرد رشد اقتصادی و تولید انرژی در سطح وسیع و منسجم با محیط زیست هدایت کنند. از لطف خالد الفالح و بقیه میزبان های عربستان برای مهمان نوازی خودم تشکر می کنم و منتظر همکاری در ماه ها و سال های آینده هستم. `

همچنین اظهار نظر در مورد دیدار، خالد الفالح گفت: `از آنجا که من از وزیر پری برای این دیدار مهم تشکر می کنم، می خواهم از حمایت های مداوم خود برای همکاری بین دو کشور دوستانه در زمینه انرژی ابراز کنم. پتانسیل این همکاری محدودیتی ندارد و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد جهانی، محیط زیست و تامین انرژی بسیار زیاد است. امضای این تفاهم نامه نشان دهنده یکی از فرصت های ارزشمندی است که این همکاری می تواند مورد استفاده قرار گیرد. `

این تفاهم نامه همچنین نقش رهبری پادشاهی را در استقرار انرژی پاک در مقیاس، جلب توجه و همکاری های بین المللی برای پیشبرد نوآوری در تکنولوژی انرژی پاک برجسته می کند. این همچنین نشان می دهد که تعهد وزارتخانه برای حفظ مشارکت های ملی خود در افزایش فن آوری های انرژی پاک که توسعه پایدار را با دیدگاه 2030 عربستان سعودی، طرح توسعه تنوع اقتصادی امکان پذیر می سازد، و مسئولیت های خود را به عنوان تولید کننده و صادر کننده انرژی جهانی تحقق بخشید.

خالد الفالح همچنین اشاره کرد که برای رسیدن به هدف مندرج در تفاهم نامه، دو کشور، متخصصین، مهندسان و دانشمندان را در کنار انتقال تکنولوژی تسهیل می کنند. این تفاهم نامه همچنین سازماندهی سمینارها و کارگاه های مشترک را، و نیز بازدید از کارشناسان به امکانات، مانند آزمایشگاه های تحقیقاتی، موسسات و سایت‌های صنعتی، تشویق می کند.

این تفاهم نامه شامل بسیاری از زمینه های فنی در این زمینه از جمله چرخه قدرت دی اکسید کربن فوق بحرانی (sCO2)؛ کربن ضبط، استفاده و ذخیره سازی (CCUS)؛ حلقه شیمیایی و احتراق اکسید؛ ارتباط انرژی و آب، و همچنین دیگر زمینه‌های متقابل مربوط به سوخت های فسیلی پاک و مدیریت کربن می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن