افتتاح نیروگاه خورشیدی مکسان در دهشیر استان یزد

نیروگاه خورشیدی 3.5 مگاواتی دهستان دهشیر شهرستان تفت بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در حاشیه افتتاح نیروگاه خورشیدی دهشیر که به مساحت هفت هکتار با چهار میلیون یورو سرمایه گذاری و با همکاری یک شرکت ایرانی و یک شرکت آلمانی ساخته و راه اندازی شده است، افزود: هم اکنون 33.5 مگاوات انرژی خورشیدی در استان یزد در حال بهره برداری است که این رقم تا پایان سال به 70 مگاوات می‌رسد.

محمرضا صحتی یادآور شد: نیروگاه خورشیدی مکسان دهشیر نخستین نیروگاه فتوولتاییک چند مگاواتی متصل به شبکه توزیع، با ظرفیت 3.5 مگاوات است.

صحتی امکان اتصال به شبکه توزیع و توانایی نیروگاه در حل مشکل افت ولتاژ منطقه دهشیر را متذکر شد و گفت: سرمایه گذار خارجی 75 درصد و سرمایه‌گذار داخلی 25 درصد سرمایه این نیروگاه را تأمین کرده است.

وی اشتغال زایی 15 نفر نیروی بومی در این نیروگاه را یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود این نیروگاه سالانه بیش از 6.5 میلیون کیلو وات ساعت برق پاک و تجدید پذیر تولید و به شبکه برق منطقه تزریق نماید و علاوه بر پایداری برق در این ناحیه، افت ولتاژ و تلفات منطقه را نیز کاهش دهد.

صحتی اذعان کرد: استان یزد با بهره مندی از تابش بالای پنج کیلو وات بر متر مربع یکی از مستعدترین استان‌های کشور جهت بهره برداری از انرژی خورشیدی است. وی با بیان اینکه تاکنون 32 مورد صدور پروانه احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت بیش از 470 مگا وات انجام شده، اظهار کرد 27 قرارداد خرید تضمینی برق تجدید پذیر با ظرفیت بیش از 380 مگا وات در استان یزد انجام گرفته که از این مجموعه تاکنون چهار نیروگاه به ظرفیت 33.5 مگا وات به شبکه متصل شده‌اند.  

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن