بهره‌برداری از 471 هکتار از اراضی شبکه پایاب سد سهند هشترود

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: همزمان با هفته دولت امسال بهره‌برداری از 471 هکتار از اراضی شبکه پایاب سد سهند هشترود آغاز می‌شود.

یوسف غفارزاده با اعلام این خبر افزود: در طی هفته دولت سال جاری 471 هکتار از اراضی شبکه پایاب سد سهند هشترود در روستای یانیق با صرف هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از اراضی مذکور، وسعت اراضی درحال بهره برداری شبکه پایاب سد سهند به حدود هزار و 700 هکتار خواهد رسید و این امر تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال برای 250 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیرمستقیم و مهاجرت معکوس روستائیان خواهد داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی همچنین گفت: اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی، وسعت هفت هزار و 500 هکتار در دو طرف جاده هشترود مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است. در حال حاضر عملیات اجرایی شبکه اول واحد عمرانی یک به وسعت 3000 هکتار به اتمام رسیده و تحویل قطعی شده است. در این طرح اجرای شبکه داخل مزارع هم بر عهده آب منطقه ی استان بوده و دارای 71 درصد پیشرفت فیزیکی است. 

گفتنی است سد خاکی سهند با حجم مفید 135 میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرنقو از سرشاخه های رودخانه قزل اوزن و در 130 کیلومتری تبریز و 35 کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی منطقه احداث شده و از سال 1385 در حال بهره برداری است.

هزینه بهره برداری از 471 هکتار معادل 120 میلیارد ریال است که با انجام و تحویل آن وسعت اراضی قابل بهره برداری در مجموع واحد عمرانی اول به 1700 هکتار رسیده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن