احداث نیروگاه بادی 900مگاواتی در صحرای مراکش برای استخراج بیت ‌کوین

یک شرکت فعال در زمینه بیت‌ کوین در نظر دارد برای کاهش ردپای کربن در استخراج بیت کوین و نیز کاهش هزینه‌ های برق مصرفی سیستم های کامپیوتری خود یک نیروگاه بادی را در منطقه صحرا در آفریقا احداث کند. 

به گزارش «انرژی امروز» از CCN، استخراج بیت کوین روز به روز مقبولیت بیشتری می‌یابد در عین حال هزینه‌های برق سیستم‌های کامپیوتری مربوط به این مقوله افزایش می‌یابد. 

سولونا یک شرکت فعال در زمینه استخراج بیت کوین است که برای کاهش هزینه های برق مصرفی و نیز کاهش ردپای کربن خود تصمیم گرفته است یک نیروگاه بادی در منطقه صحرا ایجاد کند تا این نیروگاه برق زیرساخت های شرکت را فراهم کند. 

از آنجایی که بلاک‌چین خود تهدید کننده بخش انرژی به حساب می‌آید، بیت کوین هم انرژی بسیاری مصرف می‌کند. 

وب سایت دی‌جی کونومیست در گزارشی نوشته بود که عملیات های استخراج بیت کوین تقریبا 71 تراوات ساعت در سال برق مصرف می‌کنند، یعنی چیزی در حدود 10 درصد انرژی مصرفی چین در یک سال.  این میزان انرژی برابر است با انرژی مصرفی ایرلند و استرالیا.  به دلیل همین مشکل مصرف بالای انرژی، استخراج کنندگان بیت کوین به دنبال راه‌های کاهش مصرف انرژی و نیز انرژی های ارزان قیمت هستند. 

شرکت سولونا هم بر پایه همین اقدامات تصمیم گرفته است یک نیروگاه 900 مگاواتی بادی را در مراکش راه اندازی کند تا بتواند سیستم های بلاک چین خود را مقرون به صرفه‌ تر و پایدارتر اداره کند. سولونا در تلاش است تا 36 مگاوات از این ظرفیت را تا سال 2020 احداث کند و مابقی را برای رسیدن به 900 مگاوات تا 5 سال آینده تکمیل کند.  این نیروگاه جدید در مراکش به صورت منفصل از شبکه کار خواهد کرد و سولونا بر آن است تا نیمه سال 2019 با شبکه برق یکپارچه شود. 

جان بلیزاری، مدیر اجرایی سولونا می‌گوید این شرکت می‌خواهد تا بلاک چین را با انرژی پاک و تجدیدپذیر مرتبط کند. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن