احداث کامل خط ۷ مترو در سال ۹۸

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه از احداث کامل خط ۷ مترو در سال ۹۸ خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری قسمت شمالی خط 7 از ایستگاه نواب تا میدان صنعت افتتاح می شود.

هموطنان عنوان کردند«خط ۷ متروی تهران به طول ۲۷ کیلومتر و شامل ۲۲ ایستگاه است که از ورزشگاه تختی در افسریه شروع و به میدان کتاب در سعادت‌آباد منتهی می‌شود، ۲۰ کیلومتر این خط با ۸ ایستگاه در خرداد ۹۶ افتتاح شد اما متاسفانه در آبان‌ماه همان سال بعد از روی کار آمدن اعضای شورای پنجم تعطیل و به‌رغم ادعای راه‌اندازی تمام ایستگاه ها درسال ۹۶، بیش از یک سال است که همچنان قسمتی از ایستگاههای خط ۷ راه‌اندازی نشده است! فارغ از اینکه افتتاح یا توقف کارشناسی بوده یا نه اما تسریع در رفع مشکلات و راه اندازی هرچه سریعتر آن کمک شایانی در حمل و نقل عمومی و رفاه حال شهروندان تهرانی، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا و … خواهد داشت. انتظار میرود مسئولان مربوطه در این زمینه کاری صورت دهند. علت تعطیلی این خط رفع مشکلات ایمنی بیان شده بود، مگر رفع این مشکلات چقدر زمان میبرد آیا 1 سال طول میکشد؟ این خط بسیار کاربردی است چرا که مسیر آن شمالی جنوبی است و ایستگاه های آن در نقاط مورد نیاز و پر رفت وآمد شهروندان است لازم است در اولویت پروژه های شهرداری قرار گیرد.»

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در این باره به خبرنگار فارس،‌گفت: در زمانبندی تکمیل خط 7 مترو دچار مشکل شدیم.

وی با بیان اینکه در خصوص واریز 700 میلیارد تومان از فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری تاخیراتی رخ داد به همین دلیل زمان را از دست دادیم،‌گفت: چند ماه است که پیمانکاران پول دریافت نکرده و کارگاه دچار رکود شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال قسمت شمالی خط 7 از ایستگاه نواب تا میدان صنعت (دو ایستگاه تربیت‌مدرس و میدان صنعت) افتتاح شود، گفت: خط 7 به طور کامل تا پایان سال 98 تکمیل می‌شود.

به گفته امام، خط 7 به طول 27 کیلومتر و با 22 ایستگاه است که 6 کیلومتر آن که شامل 5 ایستگاه بود چند ماه پیش بعد از ایمن‌سازی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ما دو ایستگاه خط 7 را تا پایان سال افتتاح می‌کنیم،‌گفت: سپس به مرور ایستگاه‌ها را تکمیل می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه در خصوص تامین هزینه‌ها گفت: لایحه فروش 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به زودی به شورا می‌رود و بعد از تایید به وزارت کشور ارسال می‌شود و از این طریق می‌توانیم هزینه‌های لازم را تامین کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن