سایت موشکی کره شمالی شاخص های بازار اروپا را هدف گرفت

بازارهای آسیایی در دومین روز معاملاتی هفته با روند افزایشی رو به رو شدند در حالی که شاخص های چین روند مثبت را در پیش گرفتند.

به گزارش «انرژی امروز» از بازار سرمایه، در پی رشد متغیرها در بازار چین علیرغم تلاش کره شمالی برای بازسازی یک سایت موشکی، بازارهای آسیایی نیز به دنبال حرکت این شاخص ها روند مثبت را آغاز کردند.

اما بازارهای اروپایی دنباله رو آسیایی ها نشدند و در پی افت شبانه شاخص های آتی در آمریکا روند منفی را در پیش گرفتند.

در این بازار شاخص فوتسی لندن با کاهش ۰.۱ درصدی رو به رو شد و داکس آلمان نیز ۰.۱ درصد منفی شد و کک فرانسه هم به همین اندازه سقوط کرد .

اما در بازار آسیا شاخص شانگهای چین رشد ۱ درصدی داشت در حالی که مقامات چین اظهار داشتند این کشور قصد دارد در سال جدید تولیدات داخلی خود را افزایش دهد.

به این ترتیب شاخص اصلی بورس هنگ کنگ با افزایش ۰.۱ درصدی رو به رو شد و اس اند پی استرالیا ۰.۷ درصد مثبت شد.

در حالی که شاخص کاسپی کره جنوبی در پی بازسازی سایت موشکی کره شمالی افت ۰.۲ درصدی را از آن خود کرد این در حالی است که مشاور دونالد ترامپ اعلام داشت که اگر کره شمالی فعالیت این سایت موشکی را ملغی نکند تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه این کشور برنامه ریزی می شود.

رسانه‌ها به نقل از تحلیلگران نظامی آمریکایی و منابع اطلاعاتی کره جنوبی و با استناد به تصاویر جدید ماهواره‌ای که دو روز پس از شکست مذاکرات ترامپ و کیم جونگ اون گرفته شده‌اند، اعلام کرده‌اند که کره شمالی بازسازی تاسیساتی که از آنها برای پرتاب موشک یا آزمایش موتور موشک و فناوری‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده می‌کند را از سر گرفته است.

به این ترتیب شاخص نیکی ژاپن ۰.۶ درصد منفی شد و شاخص آسیا پاسفیک هم ۰.۱ درصد منفی شد .

اقتصاد استرالیا هم کمتر از پیش بینی کارشناسان افزایش داشت و تنها ۰.۲ درصد افزایش را در چهار ماه ابتدایی سال از آن خود کرد در حالی که پیش بینی کارشناسان رشد ۰.۳ درصدی بود .

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن