ایران میزبان کنفرانس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه در 2019

رئیس هیأت اجرایی کمیته ملی سدهای بزرگ ایران از میزبانی ایران برای برگزاری پنجمین کنفرانس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه (Asia-Pacific Group) در سال 2019 خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو بر اساس اعلام دبیرخانه کمیته اجرایی سدهای بزرگ ایران، رئیس هیأت اجرایی از برگزاری پنجمین کنفرانس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه (APG) با حضور نمایندگانی از بیش از 30 کشور در تهران خبر داد.

در اجلاس سالانه (ICOLD) با حضور بیش از 1120 نفر از 72 کشور جهان که 12 تا 16 تیر 1396 در شهر پراگ جمهوری چک برگزار شد و در حاشیه نشست هیأت رئیسه گروه آسیا- اقیانوسیه، ایران برای میزبانی پنجمین کنفرانس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه (APG) برگزیده شد. علی نورزاد افزود: گروه (APG) در سال 2002 با هدف ارتقای همکاری و تبادل اطلاعات، تجربه و نظرات با محور موضوعات مرتبط با سد در بین کشورهای مختلف منطقه به عنوان یک باشگاه منطقه‌ای تأسیس شد و حال پس از برگزاری چهارمین کنفرانس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه (APG) در کشور ژاپن، ایران میزبان این رویداد مهم در سال 2019 خواهد بود. وی با بیان اینکه گروه آسیا و اقیانوسیه، بزرگ‌ترین باشگاه منطقه‌‏ای در سطح آسیا و اقیانوسیه و مهم‌ترین مجمع تصمیم‌گیری درخصوص توسعه و بهبود امور سد در منطقه است، خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، پنجمین کنفرانس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه (APG) با هدف تبیین و بررسی سیاست‌های منطقه‌ای در حوزه سد و تبادل تجربیات و توسعه همکاری‌های بین‌المللی، به میزبانی ایران در سال 2019 در تهران برگزار می‌شود. کمیسیون جهانی سدهای بزرگ (ICOLD) که مرکز آن در پاریس قراردارد، در سال 1928 میلادی یعنی قریب به 89 سال قبل به‌منظور ارتقای دانش سد سازی و تبادل تجربیات کارشناسان جهان در زمینه مهندسی سدسازی ایجاد شد. کمیسیون بین‌المللی سدهای بزرگ دارای 100 عضو کشوری از کشورهای جهان، که بیش از 90 درصد منابع آب دنیا را در اختیار دارند، است. جمهوری اسلامی ایران از سال 1970 میلادی (1349 شمسی) به عضویت این کمیسیون درآمده است. در هشتاد سال گذشته فعالیت‌های این کمیسیون در موارد بسیار مهمی چون ایمنی سدها، رفتارنگاری و رفتارسنجی، مسائل اجرائی، بررسی کهولت سدها، سرریزها و اثرات آن در محیط‌زیست تمرکز یافته بود درحالی‌که در سال‌های اخیر به موضوعات مهم دیگری چون بررسی هزینه احداث سدها، مسائل رودخانه‌های مرزی و تحلیل مالی پروژه‌های سدسازی نیز بدان افزوده شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن