پیشتازی غول نفت و گاز توتال در تجدیدپذیرها تسریع شد

سرمایه گذاری شرکت «توتال ارن» (Total Eren) در انرژی های تجدیدپذیر از آنچه که انتظار می رفت سریعتر رشد یافته است.

به گزارش خبرنگار توسعه پایدار «انرژی امروز» شرکت توتال ارن می تواند از اهداف خود برای تولید بیش از 3.6 گیگاوات ظرفیت تولید برق از انرژی های تجدیدیپذیری چون خورشید، باد و برق آبی تا سال 2022 عبور کند. این شرکت در حال حاضر 2.2 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید می کند.

بر اساس گزارش رویترز، پیش از این بزرگ ترین سرمایه گذاری در این زمینه مربوط به غول فرانسوی EDF بود و حالا غول دیگر انرژی فرانسه توانسته گوی رقابت را از رقیب برباید.

شرکت انرژی توتال، در سال 2017 حدود 237.5 میلیون یورو، برابر با 267 میلیون دلار با سهم 23 درصدی در این زمینه سرمایه گذاری کرد و اخیرا سرمایه خود را به 30 درصد افزایش داده است.

دیوید کورچیا، مدیر اجرایی ارن به رویترز گفته است که زمانی که در سال 2012 ارن را پایه گذاری کردیم به دنبال کشورهایی بودیم که به تازگی وارد عرصه انرژی های تجدیدپذیر شده بودند. ما فکر می کردیم پیشرفتمان زمان بر خواهد بود اما از آنچه که انتظار داشتیم زودتر رشد کردیم.

این شرکت در تمام دنیا از برزیل و آرژانتین تا یونان، اوکراین، هند و استرالیا پروژه های بادی و خورشیدی بسیاری در حال ساخت یا بهره برداری دارد.

به عنوان مثال ارن در یونان 250 مگاوات تاسیسات بادی و خورشیدی به همراه 40 مگاوات تاسیسات در حال ساخت و 300 مگاوات تاسیسات برنامه ریزی شده برای ساخت دارد.

این مقام اجرایی ارن معتقد است که تغییرات بازار انرژی های تجدیدپذیر در ده سال گذشته باعث شده تا رویکردی جدید نسبت به این انرژها و سرمایه گذاری بر روی آنها در پیش گرفته شود. تجدیدپذیرها حالا برای کشورهای مختلف به عنوان بهترین گزینه برای تولید برق مطرح هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن