مشکل کمبود آب شهر کرمانشاه تا سال 1400 برطرف می‌شود

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مشکل کمبود آب در شهر کرمانشاه در صورت تامین اعتبار به موقع، تا سال 1400 مرتفع می‌شود.

رضا داوودی با اشاره به اینکه تامین آب به‌طور عمده به‌عهده آب منطقه‌ای و توزیع به عهده آبفاست، اظهار داشت: شهر کرمانشاه جزو شهرهای دارای تنش آبی در استان محسوب شده و با کمبود آب مواجه است.

وی با بیان اینکه نبود خطوط بین مخازن در شهر کرمانشاه، یکی از مشکلات است عنوان کرد: در برخی مناطق کمبود آب و در برخی از نقاط میزان آب به مقدار مناسب و مازاد وجود دارد که در صورت ایجاد خطوط انتقال در توزیع آب تعادل ایجاد می‌شود.

داوودی با اشاره به هدایت 2.66 مترمکعب آب از سدگاوشان به شهر کرمانشاه گفت: تصفیه‌خانه آن با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که در صورت تکمیل بخش عمده‌ای از مشکلات مرتفع می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: در زمینه خطوط بین مخازن قراردادهایی منعقد شده و در برخی از نقاط، کار بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته وی بخشی از این اقدامات وابسته به منابع اعتباری است که باید به موقع تامین شود، اما در طرح‌های عمرانی به‌طور معمول تخصیص‌ها با تاخیر انجام می‌شود.

داوودی با اشاره به مصرف آب در ادارات عنوان کرد: براساس بخشنامه وزارت نیرو و مصوبه هیئت دولت درباره مصرف آب در ادارات چارچوبی تعیین شده که مصرف در ادارات 20 درصد کاهش یابد؛ در غیر این صورت مشمول جریمه‌های سنگین می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ها بیشترین عوامل بازدارنده هستند تا مصرف‌کننده خود را ملزم به استفاده صحیح از آب کند، گفت: برنامه‌ای با عنوان همیار آب برای دانش‌آموزان وجود دارد و تلاش می‌شود جهت آموزش برای عموم مردم نیز برنامه‌ریزی شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن