طراحی سیستم جامع گزارش منابع انسانی و کالا در شرکت نفت مرکزی

با توجه به نیازهای حوزه منابع انسانی و کالای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در زمینه دریافت آمار و گزارش، سیستم جامعی در این زمینه برای ستاد و شرکت های تابعه از سوی اداره فناوری اطلاعات این شرکت طراحی شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی، رئیس اداره فناوری اطلاعات شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تهیه سیستم جامع گزارش و آمار در منابع انسانی و کالا خبر داد و افزود: این سیستم شامل گزارش های ثابت و پویا از تمام داده های موجود در سیستم جامع شرکت ملی نفت ایران است که به صورت متمرکز و با استفاده از آخرین تکنولوژی های موجود نظیر PowerBI تهیه شده است.

کورش کاوه ادامه داد: بر پایه همین اطلاعات، تعدادی دیگر از فرایندهای داخلی مدیریت منابع انسانی نظیر سیستم برنامه ریزی انتصابات، سیستم پیشنهادات انتصاب، سیستم تعدیل مدرک، سیستم برنامه ریزی و توسعه مدیران و همچنین مدیریت کالا، اخذ گزارش های ثابت و پویا از اقلام خرید مستقیم، مازاد، پروژه ها، مستمر به تفکیک انبارهای اصلی و فرعی نیز مکانیزه شده است.

وی درباره فعالیت های انجام شده در بخش پشتیبانی و عملیات اداره فناوری اطلاعات نفت مرکزی طی سال گذشته، تصریح کرد: برای تحقق و بهبود مدیریت عملکرد و همچنین افزایش بهره وری، با راه اندازی کامل سیستم Helpdesk مبتنی بر ITIL، ضمن ایجاد یکپارچگی در سرویس دهی به تمام نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری، باوجود افزایش درخواست ها به میزان ۱۶ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل پاسخ داده و زمان پاسخگویی نیز به یک پنجم همان دوره کاهش یافته است.

کاوه درباره اقدام های صورت گرفته در واحد شبکه اظهار کرد: در بخش امنیت واحد شبکه، ارتقا نسخه سرور مدیریت کاربران در شبکه داخلی، راه اندازی سرویس های امنیتی به منظور مقابله با حملات احتمالی و ناشناخته و ارتقا امنیت کلاینت ها و همچنین افزایش اثر بخشی آنتی ویروس، نصب و راه اندازی دیواره آتش جدید مرکز داده جهت حفاظت از سرورها و ارتقا امنیت و همچنین حفاظت بهتر از برنامه های کاربردی به اتمام رسید.

وی در رابطه با بهبود عملکرد واحد شبکه ، تصریح کرد: در راستای بهبود عملکرد واحد شبکه، راه اندازی سرویس نصب خودکار سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی بر روی کلاینت ها از راه دور، راه اندازی سرویس مدیریت رمز عبور ادمین کلاینت ها و نصب خودکار اصلاحیه های امنیتی ویندوز نیز پایان یافت.

کاوه با تشریح افزایش پایداری و قابلیت اطمینان واحد شبکه خاطرنشان کرد: تفکیک ترافیک ارتباطی و ساختار مدیریتی کاربران در ساختمان های مختلف، ایجاد زیرساخت لازم جهت برقراری ارتباط دامنه های شبکه در سطح ستاد و شرکت های تابعه جهت بهره برداری مشترک از منابع و کاهش هزینه ها و ارتقا نرم افزار مدیریت کاربران در شبکه اینترنت جهت بهبود روال گزارش گیری اجرایی شد.

وی تصریح کرد: در واحد نرم افزار نیز اقدام هایی همچون طراحی وب سایت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران (برنده جایزه بهترین وب سایت در سطح شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۳۹۷ )، ایجاد سیستم درخواست خدمات پیمانی RFCS در ستاد و شرکت های تابعه و تهیه سیستم اوراق مشارکت صورت گرفته است. همچنین در جهت بهبود مدیریت متمرکز، تهیه سیستم امور مسافرت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت های تابعه و یکپارچگی آن با سیستم حضور و غیاب در دست انجام است.

به گفته کاوه، در ارتباط با سیستم های فنی مهندسی، نیز ارتقا سامانه مدیریت پروژه Expedition مدیریت مهندسی و ساختمان به آخرین نسخه موجود و تجمیع کلیه مستندات فنی موجود در نسخه های قبلی ضمن داشتن برنامه جهت توسعه آتی کاربرد این سیستم در پروژه ها صورت گرفته و استقرار ۳۱ استاندارد بین المللی به روزشده تا ابتدای سال ۲۰۱۸ در سامانه استانداردهای فنی مهندسی قابل استفاده کلیه همکاران ستاد و سه شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، شرق و غرب بوده و همچنین می توان به همکاری در استقرار سامانه برخط گل حفاری و سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS اشاره کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن