تنوع‌بخشی در بازارهای هدف و روش‌های فروش؛ گامی مثبت در جهت جهانی‌شدن

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه زمان آن رسیده تا گام‌های خود را بلند و با اطمینان به سمت جهانی‌شدن برداریم، گفت: در شرکت ملی گاز ایران، امور بین‌الملل است که مشخص می‌کند ما در آینده، در کجای این صفحه شطرنج جهانی ایستاده‌ایم.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، در مراسم تودیع و معارفه سرپرست مدیر بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران که با حضور همکاران این مدیریت برگزار شد، ضمن تشکر و تقدیر از مهندس بابازاده و عرض خیرمقدم به مهندس حق‌بین، با بیان این مطلب، اظهار داشت: باید با تغییر رویکرد در بخش بین‌الملل، چشم‌انداز خوبی را که برای صنعت گاز  به تصویر کشیده‌ایم، با همکاری، همفکری و همدلی یکدیگر به منصه ظهور برسانیم.

وی ادامه داد: اکنون زمان آن رسیده تا گام‌های خود را بلند و با اطمینان به سمت جهانی‌شدن برداریم؛ چراکه موقعیت استراتژیک ایران از یک طرف و منابع سرشار گازی ما حکم می‌کند که حتی اگر در کوتاه‌مدت هم در این بخش دچار چالش‌هایی شویم، اما در بلندمدت، به سمتی برویم که به یک کشور بزرگ صادر‌کننده گاز تبدیل گردیم.

تربتی با بیان این که برای گام نهادن در چنین مسیری، باید تقویت نیروی انسانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، گفت: برای افق چند سال آینده، باید نیروی انسانی توانمندی داشته باشیم که شایسته نخستین دارنده ذخایر گاز دنیا باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: این در حالی است که به غیر از بحث داشتن ذخایر، بحث سوق‌الجیشی کشور هم بسیار مهم است؛ چراکه ما در شرایطی قرار داریم که همسایه کشورهای دارنده گاز مانند ترکمنستان، قطر و … هستیم و در عین حال، نزدیک به کشورهای نیازمند گاز مانند عراق، پاکستان، ترکیه و …. که از این حیث نیز باید بهترین استفاده را در بخش سوآپ و ترانزیت گاز ببریم.

وی در ادامه با تاکید مجدد بر تغییر رویکرد در بخش فروش و صادرات گاز با توجه به شرایط موجود، اظهار کرد: باید تلاش خود را در کشورهای همسایه بر ایجاد «مصرف» معطوف سازیم؛ یعنی بحث صدور خدمات فنی و مهندسی را جدی‌تر گرفته و با احداث مثلا پالایشگاه در دیگر کشورها، بازار مصرف را در دست بگیریم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که تنوع‌بخشی هم در بازارهای هدف و هم در روش‌های فروش، مهم‌ترین اصل برای جهانی‌شدن است، ضمن آن که تداوم راه گروهی که در بخش بین‌الملل به سرپرستی مهندس بابازاده در حد توان تلاش کردند و همراهی و همفکری آنان با مدیر جدید، می‌تواند مسیر موفقیت را برای ما هموارتر سازد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن