پایانه نفتی نکا از مدرن‌ترین پایانه‌های نفتی دریای خزر است

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: پایانه نفتی نکا یکی از مدرن‌ترین پایانه‌های نفتی دریای خزر است، مجهزترین وسایل اندازه‌گیری و امکانات استاندارد دراین پایانه به کار گرفته شده است.

عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در جمع مدیران ارشد پایانه نفتی نکا اظهار داشت: پایانه نفتی نکا یکی از مدرن‌ترین پایانه‌های نفتی دریای خزر است،مجهزترین وسایل اندازه‌گیری و امکانات استاندارد دراین پایانه به کار گرفته شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت پایانه های نفتی ایران، وی افزود: طراحی این پایانه بر اساس عملیات دریافت نفت خام، اندازه گیری، نمونه گیری، ذخیره سازی و امتزاج (storage &amp. blending) صورت پذیرفته و همه امکانات لازم برای انجام عملیات سوآپ یا طرح معوض نفت خام را داراست. این پایانه از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ساخته شده و از سال 1382 برای انجام عملیات سوآپ در اختیار شرکت پایانه های نفتی ایران قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: پایانه نفتی شمال با در اختیار داشتن سه اسکله و متعلقات آن (بازوهای تخلیه، هوز، سیستم لوله کشی) و همچنین دستگاه های اندازه گیری بسیار پیشرفته، مخازن مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار و نیز سیستم جداسازی آب از نفت (Waste water treatment) بدون شک یکی از پایانه های بسیار پیشرفته در حوزه کشورهای دریای خزر به شمار می آید.

اسدروز خاطرنشان کرد: بدون شک ایران اسلامی امن ترین و اقتصادی ترین مسیر حمل نفت خام به شمار می رود و پایانه شمال با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و پیشرفته خود می توانست کمک بزرگی به این چرخه کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن