تامین روزانه 180 هزار متر مکعب آب با تصفیه خانه آبادان

مدیر اداره آبفای آبادان از آغاز عملیات تکمیل فاز دوم پروژه تصفیه‌خانه طرح جامع آب در این شهرستان خبر داد و گفت: ظرفیت کنونی آبرسانی آبادان ۹۰ هزار متر مکعب در روز است که با بهره‌برداری از فاز دوم این پروژه روزانه ۱۸۰ هزار متر مکعب آب تامین می‌شود.

علیرضا خلیلی‌نیا با اعلام اینکه پیمانکار تکمیل فاز 2 پروژه تصفیه‌خانه طرح جامع آب آبادان کار خود را آغاز کرده است، یادآور شد: فاز دوم تصفیه‌خانه طرح جامع آب آبادان در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، وی هدف از تکمیل فاز دوم این پروژه را علاوه بر تامین آب آشامیدنی شهرستان آبادان، اروندکنار و چوئبده، رساندن کدورت آب این شهرستان به حالت استاندارد عنوان کرد.

خلیلی‌نیا افق طرح را سال 1420 و اعتبار این پروژه را 300 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: روزانه 140 هزار متر مکعب آب در آبادان، اروندکنار و چوئبده از طریق طرح غدیر و برداشت آب از رودخانه بهمنشیر، توزیع می‌شود به‌همین دلیل میزان سختی و شوری آب شهرستان به 1500 میکروموس رسیده است که در این 20 سال گذشته بهترینEC   را داشته است.

وی تاکید کرد: با تکمیل تصفیه‌خانه و ارسال آب غدیر توسط سازمان آب و برق خوزستان به میزان 140 هزار متر مکعب در شبانه‌روز، EC آب در شهرستان آبادان به کمتر از 1000 میکروموس می‌رسد.

مدیر اداره آبفای آبادان یادآور شد: با وارد مدار شدن فاز2 تصفیه‌خانه طرح جامع آب آبادان، علاوه بر افزایش کمیت، کدورت آب نیز به حد نرمال خواهد رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن