تدوین دستورالعمل رفع موانع همکاری با شرکت‌های نانو در شرکت ملی نفت

کارگروه فناوری‌های نانو در شرکت‌ ملی نفت ایران موانع به‌کارگیری شرکت‌های فعال در این حوزه را بررسی می‌کند.

فاطمه زمانی، رئیس کارگروه فناوری‌های نانو در شرکت ملی نفت ایران در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نانو، در رابطه با سند گسترش استفاده از فناوری‌های نانو، گفت: با ابلاغ تصویب‌نامه هیات وزیران به برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت، سند گسترش استفاده از فناوری‌های نانو بر اساس ماده هفت ، ۱۳ مورد کاربرد فناوری نانو در حوزه‌های مختلف به شرکت ملی نفت ایران محول شد.

وی ادامه داد: هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران این سند را به مدیریت پشتیبانی کالا و همچنین مدیریت پژوهش و فناوری ابلاغ کرد و بر این اساس با تشکیل جلسات و جمع‌بندی‌ها کارگروهی با نام فناوری‌های نانو ایجاد شد.

زمانی در ارتباط با وظایف این کارگروه گفت: در بدو تشکیل این کارگروه از شرکت‌های متقاضی همکاری در زمینه نانو با شرکت ملی نفت ایران خواسته شد تا نیازها و اولویت‌های خود و رزومه فعالیت خود در حوزه نانو را به تفکیک ارائه و از طرفی نمایندگان علمی خود را برای حضور در کارگروه معرفی کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، وی به فعالیت این کارگروه از سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۰ جلسه در این کارگروه تشکیل شده و اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران تجمیع شده است.

رئیس کارگروه فناوری‌های نانو در شرکت ملی نفت ایران در پایان به موانع حقوقی در زمینه همکاری با شرکت‌های فناوری نانو اشاره کرد و گفت: کارگروه وظیفه داشت دستورالعملی برای تعامل با این شرکت‌ها تهیه کند که شامل موانع و راهکارهای رفع آن‌ها باشد و پس از تدوین این دستورالعمل برای تایید در مراتب بالاتر به هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران ارجاع شد تا پس از تصویب برای اجرا به شرکت‌‌های تابعه ابلاغ شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن