افتتاح پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی فولاد اشکذر استان یزد

همزمان با سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به استان یزد به منظور افتتاح از طرح‌های عمرانی استان، پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی فولاد اشکذر این استان نیز با هزینه ای بالغ بر 350 میلیارد ریال از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

حسن منتظر تربتی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در این خصوص اظهار کرد: این پروژه در اوایل مرداد ماه سال 94 آغاز و در تیر ماه امسال با تکمیل ایستگاه ها، شبکه و خطوط تغذیه گازدار شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، وی افزود: پروژه مذکور شامل 12 کیلومتر خط استان، 10 کیلومتر خط تغذیه، یک ایستگاه CGS به ظرفیت 50 هزار متر مکعب بر ساعت، سه عدد ایستگاه TBS به ظرفیت 10 هزار متر مکعب بر ساعت است که با گازدار شدن آن از مصرف 5 میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی حاصل می شود.

به گفته تربتی، با بهره برداری از شهرک صنعتی فولاد اشکذر که در حال حاضر 15واحد صنعتی در آن فعال هستند، تعداد واحدهای صنعتی استان یزد به بیش از هفت هزار و 200 واحد می رسد.

گفتنی است شهرک صنعتی اشکذر یزد با مساحت هزار هکتار که در فاز نخست آن 660 هکتار آماده سازی شده که 15 واحد صنعتی در آن تا کنون مشغول فعالیت هستند و قرار است این تعداد به 200 واحد صنعتی برسد و پیش بینی می شود مصرف گاز این شهرک ها 4 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب در روز باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن