امکان برقراری ارتباط لجستیک بین ایران و قرقیزستان برای هاب توزیع کالا

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره عدم دسترسی مستقیم قرقیزستان به آب های آزاد، در مورد پیشنهاد دو کشور به منظور افزایش ارتباطات دریایی و بندری توضیح داد.

شهرام آدم نژاد در حاشیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین ایران و قرقیزستان که با حضور وزاری راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل قرقیزستان آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: بین ایران و قرقیزستان در شقوق مختلف حمل و نقل ارتباطات بسیار گسترده ای برقرار است و ظرفیت افزایش در این زمینه بسیار بالا است.

وی ادامه داد: در حوزه بنادر با توجه به اینکه ارتباط مستقیم قرقیزستان با آب های آزاد وجود ندارد سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد بسیار خوبی را ارائه کرد تا در بنادر کشور محل هایی برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستانی ها در نظر گرفته شود.

به گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، قرقیزستانی ها پیشنهادات خوبی را به منظور سرمایه گذاری در بنادر ارائه و از سویی درخواست کردند تا مناطقی به عنوان هاب باری برای آنها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۹۳ تفاهم نامه ای در حوزه حمل و نقل جاده ای بین ایران و قرقیزستان به امضا رسید و در این کمیسیون مشترک بر اجرای آن تاکید خواهیم کرد و در حوزه هوایی نیز سعی می کنیم بین دو کشور پرواز مستقیم ایجاد شود.

آدم نژاد با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی ارتباطات خوبی بین ایران و قرقیزستان وجود دارد و به منظور افزایش ظرفیت ها در این حوزه نیز مذاکراتی صورت خواهد گرفت، گفت: صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه راه و مسکن نیز جز پیشنهادات قرقیزستانی ها بود و ایران نیز استقبال کرد تا جز اولویت های مذاکرات طرفین باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از سازمان بنادر و دریانوردی، وی ادامه داد: در حوزه لجستیک نیز به ویژه در هاب هایی که بتوان توزیع کالا را در این دو کشور انجام داد می توانیم ارتباطات مشترک زیادی داشته باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن