اضافه شدن 3 پست برق جدید به شبکه متروی تهران تا پایان سال

حبیب‌اله رضایی ملک از افتتاح و بهره‌برداری 3 پست برق نوبنیاد، قلعه مرغی و آهنگ تا پایان سال جاری خبر داد و عنوان کرد: با بهره‌برداری از این 3 پست برق و نیز پست برق اکباتان که در چهارم بهمن ماه به بهره‌برداری رسیده بود، شاهد افزایش ۵۰ درصدی توان جریان برق در خطوط مترو خواهیم بود.

حبیب‌اله رضایی ملک مدیر امور تجهیزات این شرکت از اضافه شدن3 پست برق جدید به شبکه مترو تهران تا پایان اسفند ماه جاری خبر داد و عنوان کرد: شبکه مترو تاکنون برای تامین برق خطوط هفتگانه موجود و همچنین خط فرودگاه امام خمینی (ره) در مجموع از 10 پست برق استفاده می‌کرد.

او با اشاره به اینکه 3 پست برق جدید در نوبنیاد، قلعه مرغی و آهنگ جانمایی شده است، اضافه کرد: اکنون با اضافه شدن3 پست جدید که هر یک از 2 منبع اصلی تغذیه می‌شوند، تعداد پست‌های برق مترو به ۱۳ پست افزایش خواهد یافت.

او افزود: در نتیجه نه تنها از فشار بار پست‌های قبلی کاسته خواهد شد بلکه امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خطوط مختلف تسهیل شده و اتکاپذیری خطوط نیز افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به اینکه برای احداث هر پست برق، زمینی در حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ساختمان اصلی هر پست برق، بخش‌های مختلف از جمله اتاق کنترل، اتاق تابلوها، بخش اداری، باتری خانه و اتاق GIS را شامل می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) رضایی ملک در پایان عنون کرد: با افتتاح ایستگاه‌های مذکور تا پایان اسفند و نیز پست برق اکباتان که پیش از این به بهره‌برداری رسیده بود می‌توان گفت توان جریان برق در خطوط مترو در سال 98 حدود 50 درصد افزایش یافته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن