موافقت شورای اقتصاد با افزایش عوارض چهار آزادراه به شرط الکترونیکی شدن

اﻋﻀﺎی ﺷﻮرای اﻗﺘﺼﺎد ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺄت وزﯾﺮان درخواست وزارت راه و ﺷﻬﺮﺳﺎزی درمورد اﺻﻼح ﻧﺮخ ﻋﻮارض ﺑﺮﺧﯽ از آزاد راهﻫﺎی دوﻟﺘﯽ ﮐﺸﻮر در ﺳﺎل ۱۳۹۸ ﻣﻮﺿﻮع ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺷﻮرای اﻗﺘﺼﺎد را ﺑﻪ اﺳﺘﻨﺎد ﺑﻨﺪ ب ﻣﺎده ۳۰ ﻗﺎﻧﻮن وﺻﻮل ﺑﺮﺧﯽ از درآﻣﺪﻫﺎی دوﻟﺖ و ﻣﺼﺮف آن در ﻣﻮارد ﻣﻌﯿﻦ، را ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺼﻮﯾﺐ کرد.

ﺟﺪول ﻧﺮخ ﻋﻮارض آزاد راهﻫﺎی دوﻟﺘﯽ ﮐﺸﻮر و ﺿﺮاﯾﺐ ﻣﻌﺎدل ﻋﻮارض ﺑﺮای وﺳﺎﯾﻞ ﻧﻘﻠﯿﻪ ﻣﺨﺘﻠﻒ برای ﺳﻮاری و واﻧﺖ ﺿﺮﯾﺐ ۱، ﮐﺎﻣﯿﻮﻧﺖ و ﻣﯿﻨﯽ ﺑﻮس ﺿﺮﯾﺐ ۲، ﮐﺎﻣﯿﻮن دو ﻣﺤﻮر و اﺗﻮﺑﻮس ﺿﺮﯾﺐ ۳، ﮐﺎﻣﯿﻮن ﺳﻪ ﻣﺤﻮر و ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺿﺮﯾﺐ ۴ است.

این تصویب‌نامه وزارت راه و ﺷﻬﺮﺳﺎزی (ﺳﺎزﻣﺎن راﻫﺪاری و ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﺟﺎده‌ای) را موظف می‌کند که ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺮاﻓﯿﮏ ﺳﻨﮕﯿﻦ آزاد راهﻫﺎی ﻣﺬﮐﻮر، اﺟﺮای ﺳﯿﺴﺘﻢ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ اﺧﺬ ﻋﻮارض، ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎن ﻧﯿﻤﻪ اول ﺳﺎل ۱۳۹۹ در ﮐﻠﯿﻪ ﺧﻄﻮط ﻋﺒﻮر ﺑﻪ ﺟﺰ ﯾﮏ ﺧﻂ ﻋﺒﻮر در ﻫﺮ ﺑﺎﻧﺪ را ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ کند.

به موجب این تصویب‌نامه،ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﺳﻄﺢ ﺳﺮوﯾﺲ آزاد راهﻫﺎ ﻫﻤﺰﻣﺎن ﺑﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﻧﺮخ ﻋﻮارض در ﺣﺪ ﻣﻄﻠﻮب راﻧﻨﺪﮔﺎن (ﺷﺎﺧﺺ PCI ﺣﺪاﻗﻞ ۷۰) ﻓﺮاﻫﻢ می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از سازمان برنامه و بودجه، این تصویب‌نامه وزارت راه و ﺷﻬﺮﺳﺎزی را  ﻣﮑﻠﻒ می‌کند تا ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺣﺴﻦ اﺟﺮای مفاد آن تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن