تاب‌آوری؛ مبنای تمام تصمیمات و اقدامات شرکت ملی گاز ایران

رییس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: به دلیل آن که شرکت ملی گاز ایران پرچمدار تولید و عرضه انرژی در کشور است، این شرکت در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با دستور مدیرعامل، تشکیل کمیته‌های سلامت را مد نظر قرار داده و تمامی برنامه‌های مرتبط با این قضیه را پیش‌بینی کرده است.

غلامرضا بهمن‌نیا، در حاشیه جلسه کمیته سلامت (شرایط اضطراری سطح ۳) که در سالن شهید باهنر شرکت ملی گاز ایران و با حضور حسن منتظرتربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، حبیب‌الله سمیعی، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و اعضای این کمیته، برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این جلسات، پیشنهادات زیادی با رویکرد تاب‌آوری برای اجرا ردیابی شد، ضمن آن که در این رویکرد، ما باید عناصر پیشگیری، آماده‌سازی و مقابله و بازیابی را در تک‌تک فعالیت‌های شرکت گاز مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این جلسات، تاب‌آوری را مبنای تمام تصمیمات و اقدامات خود قرار داده و تلاش کردیم ارتباط خود را با بخش‌های عملیاتی و تولیدی، با ارسال بیش از ۴۰ مورد دستورالعمل بهداشتی حفظ کنیم، همچنین با انجام مانورهای بسیار دقیق در مجموعه سعی کردیم آمادگی خود را بالا ببریم.

بهمن‌نیا افزود: در بحث پیشگیری و اقلام و مواد ضدعفونی‌کننده نیز همکاری نزدیک را با مجموعه داشته و سعی کردیم که این تاب‌آوری را که منجر به پایداری تولید می‌شود، حتما در این جلسات و پیشنهادات ببینیم و ردیابی کنیم.

رییس HSE شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: امروز هم در جلسه شرایط اضطراری سطح ۳، که در ادامه جلسات کمیته سلامت ما بوده، تلاش کردیم که انتظارت همکاران ما بویژه همکاران مناطق عملیاتی در این جلسات دیده و اهداف و برنامه‌های جدید حتی برای یک بازه طولانی مدت تدوین، شناسایی و ردیابی شود.

وی در خصوص همکاران اقماری و مناطق عملیاتی که در این شرایط، روزهای سختی را می‌گذرانند، توضیح داد: پروتکل‌های بسیار قابل توجهی را در خصوص همکاران اقماری مد نظر قرار داده‌ایم؛ حتی امروز در جلسه کمیته سلامت، توجه ویژه‌ای نسبت به فرسودگی شغلی این افراد شد؛ در واقع برای جلوگیری از مسایل روحی- روانی باید به مسایل شغلی این عزیزان توجه ویژه‌ای شده و برنامه‌های خاصی طراحی شود که با نظر و هماهنگی مدیرعامل، این برنامه‌ها را برای آن‌ها در آینده خواهیم داشت.

به گفته بهمن‌نیا، یکی از موضوعات بسیار مهم در خصوص این همکاران، آن است که مدیران بخش عملیاتی باید غربالگری را در ورودی سایت‌ها و تاسیسات انجام داده و خوشبختانه در این جلسه مصوب شد که این کار به صورت ویژه انجام گیرد؛ این کار در خصوص همه همکاران، چه رسمی، چه پیمانکار، چه مدت موقت حتی نیروهای پیمانکار روزمزد فصلی که الآن با فرارسیدن فصل تعمیرات اساسی، نیاز به آن‌ها بیشتر می‌شود، اعمال خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، این مقام مسئول در پایان گفت: امیدوار هستیم این حرکت به آرامش حضور همکاران ما در مناطق عملیاتی کمک کند تا انشاالله سال پیش رو، سال تولید حداکثری ما باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن