دریافت ۷۰۴۹ مترمکعب مواد زائد نفتی از کشتی ها در سال گذشته

سازمان بنادر و دریانوردی طی سال ۹۸ اقدامات متعددی را در حوزه دریایی و به ویژه ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی انجام داده که مهم ترین آن تامین و تحویل  ۱۹ دستگاه تجهیزات نمونه برداری از مخازن آب توازن کشتی ها به ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان به  بنادر کشور و دریافت مواد زائد نفتی به میزان ۷۰۴۹ مترمکعب و ۴۵۰۲ مورد زباله از کشتی های متردد به بنادر کشور طی سال گذشته است .

سازمان بنادر و دریانوردی سال گذشته اقدمات متعدد و اثرگذاری را در حوزه دریایی و ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی انجام داده که علاوه بر جلوگیری از انسداد مجرای تجارت دریایی کشور به رغم اعمال تحریم های آمریکایی ها و تامین سوخت کم سولفور مورد نیاز خطوط کشتیرانی  با پیگیری از مراجع ذیربط می توان به نقش آفرینی بنادر در مقابله و کنترل سیلاب استان های ساحلی کشور اشاره کرد.

انجام لایروبی ۴۰ هزار متر مکعب از دهانه گرگان‌رود

انجام لایروبی ۴۰ هزار متر مکعب از دهانه گرگان‌رود و انجام عملیات خارج سازی کشتی واژگون شده SL-STAR از اسکله بندر شهیدرجایی بخش دیگری از  اقدمات انجام شده در حوزه دریایی است.

در همین راستا با تلاش های صورت گرفته ارتقا سطح کیفی کنترل و بازرسی با ۱۱۹۵۹ مورد بازرسی از شناورهای ایرانی و ۲۵۷۹ کشتی خارجی در بنادر و استفاده از خدمات پهپادی جهت انجام عملیات جستجو و نجات دریایی نیز طی سال گذشته در حوزه دریایی مدنظر قرار گرفت.

تامین ۱۹ دستگاه تجهیزات نمونه برداری از مخازن آب توازن کشتی ها

برگزاری مانور ملی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریای خزر در بندر امیرآباد،  تامین و تحویل  ۱۹ دستگاه تجهیزات نمونه برداری از مخازن آب توازن کشتی ها به ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان به  بنادر کشور و دریافت مواد زائد نفتی به میزان ۷۰۴۹ مترمکعب و ۴۵۰۲ مورد زباله از کشتی های متردد به بنادر کشور نیز طی سال گذشته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی و به ویژه ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی صورت پذیرفت.

تهیه سند تخصصی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و جابجایی شش میلیون و ۲۰۰ هزار نفر-سفر مسافر و گردشگر در نوروز سال گذشته از ۴۵ پایانه دریایی در شمال و جنوب کشور را می توان به عنوان دو نمونه از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه نام برد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن